Wondertape

Gisterenmiddag ben ik naar de fysio geweest om hem mij eens te laten vertellen wat ik mankeer. Ik heb last van mijn linkerenkel aan de binnenkant rondom die knobbel die er zit. Maar hoe ik ook trek en sleur aan die voet, ik kan de pijn niet opwekken. Ik heb pijn als ik de trap afloop en met hardlopen, na zo'n 2 kilometer. Ik heb het al ingetaped, heb zelfs een poos niet hardgelopen (vanwege een andere blessure). Mocht niet baten. Ik heb me suf gegoogled en ook niets gevonden behalve pijn na een trauma, wat dit niet is.

Dus naar de fysio.
'Jij komt altijd met van die leuke klachten,' was zijn reactie. Hij weet het dus ook niet. Ik heb nu een prachtige rode tape-tekening op mijn linkerbeen en ik weet niet zo goed wat ik daar nou van moet verwachten. Ik heb de indruk dat het tegenwoordig erg hip is iedereen maar vol te tapen met deze 'wondertape'. Schijnt zelfs te helpen tegen hooikoorts.



Omdat de oorzaak niet bekend en heel vaag is, ga ik toch ook iets anders proberen. Ik ga een ander paar hardloopschoenen kopen. Ander merk, ander profiel. Eens kijken of dat iets biedt. Als het helpt heeft het mij 'slechts' een paar hardloopschoenen gekost. Alles beter dan pijn. Dus ik weet morgen wat ik moet gaan doen, mocht ik me vervelen. En hopelijk kan ik dan volgende week, als ik terug moet komen bij de fysio, zeggen dat het toch (weer!) aan mijn schoenen lag.

Want meestal krijg ik van die pijntjes als mijn schoenen 'op' zijn en dat is meestal na een jaar. Ze zeggen dat hardloopschoenen 1500km of één à anderhalf jaar mee gaan. Ik loop ongeveer 500 kilometer per jaar maar vervang mijn schoenen ieder jaar. Maar deze schoenen heb ik nog maar 'net' dus het is best vreemd dat ik klachten krijg. Wat ik me nog wel zou kunnen bedenken is omdat ik een oud model heb gekocht de demping en stabiliteit al niet optimaal waren. Het schijnt namelijk zo te zijn, dat als je de schoenen te lang bewaard,  deze eigenschappen achteruit gaan. Het zou bijvoorbeeld best zo kunnen zijn dat de schoenen al te 'oud' waren toen ik ze ging gebruiken. Who knows.

Dus ik ga hoogstwaarschijnlijk weer terug naar mijn oude vertrouwde merk Saucony. Als ik me dat bedenk heb ik in feite nooit problemen gehad met Saucony en iedere keer wel met Asics.

Nou ja. We gaan het zien.

Nog meer erwtjes in de maak

Oostindische Kers




2 opmerkingen:

  1. Ik zie inderdaad steeds meer mensen met tape op de raarste plekken. Hopelijk helpt het. En eventuele nieuwe schoenen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn tenniselleboog is weleens getaped en m'n nek/schouder ook. De fysiotherapeut heeft wel uitgelegd hoe het werkte maar dat heb ik niet onthouden. Ik vond het belangrijker dát het werkte!
    Wel een beetje jammer dat mijn huid overgevoelig op de tape reageerde maar ja, een kleinigheidje houd je, hè? ;-)

    Hopelijk lossen nieuwe schoenen jouw klachten op.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...