Hardlopen en moestuin




Het is alweer donderdag. Time flies when you're having fun! Oh, en ik heb zóveel fun! Elke dag is weer een verrassing. Ik sta op, douche, maak smoothie, ga naar mijn werk, werk, ga weer naar huis, maak eten en plof in de bank. Het is één en al afwisseling.


Luxeprobleem. Ik mag niet klagen. Doe ik ook niet want doordat ik werk en zoveel mis van het mooie weer, van de ontluikende lente, kan ik wel doen wat ik wil. Nou ja, is ook niet helemaal waar. Maar uiteindelijk zou ik kunnen doen wat ik wil. Dat klinkt al wat beter.

Gisterenmiddag de hardloopschoenen aangeveterd en vol goede moed en een nieuw schema (gewoon 45 minuten lopen) de gebaande paden betreden in het park waar al minstens een paar miljoen voetstappen van mij staan. Met dat schema van 45 minuten is de afstand niet bepaald dus hoe harder ik loop des te meer kilometers ik maak. 


Mijn schema.
De 1e en laatste 5min was warming-up
cq cooling-down

Niet dat ik dat nu persé wilde bewerkstelligen, maar eenmaal aan de loop, kan ik mezelf erg moeilijk inhouden. Dus heb ik zelfs een paar kilometers onder de 6 gelopen (mijn normale pace is rond de 7.10). Goed, zou je zeggen, toppie. Maar ik moest het wel bekopen met een mega-hoofdpijn. Niet zo toppie dus. Nu begin ik toch erg achter mijn oor te krabben of dit wel is wat ik wil. Niet meer zo streberig, maar gewoon lekker lopen. Pace van 7.30 of zo. 

Nu het the day after en twee pijnstillers (gisteren) later is, denk ik, ach, die hoofdpijn, gaat wel weer over. Ik wil toch even een poosje 7km lopen. Kijken of mijn lijf eraan gaat wennen. Het zal niet voor het eerst zijn dat mijn hoofdpijn dan gewoon een keer wegblijft. We'll see. Zondag weer.





Het was wel mooi in het parkbos. Die vogels die zo luidruchtig zingen! Heerlijk. Ik loop zonder muziek. De live-muziek in het park vind ik al opbeurend genoeg.

Dan na het lopen naar huis, langs de apotheek waar ik 15 minuten moest wachten op een medicijn wat ik al járen in huis heb (just in case) maar te lang geleden dus moet dat aan de balie opgehaald worden. Normaal gaat het in de servilocker. Veel gemakkelijker. Dat gewacht tussen al die mensen die pakken pillen mee naar huis krijgen... Niets voor mij.

Douchen, eten maken en lekker voor de buis met het bord op schoot, mijn boek rechts van me op de bank, TV aan (ach ja) in mijn jogging broek. Tegen half tien ben ik het zat en ga ik naar boven. Dan lees ik nog tot een uur of half elf en dan ga ik slapen. 


Bank anders gezet
Vanmorgen zowaar weer even de zonnegroet gedaan. Beetje slordig maar was te lui om het filmpje op te zoeken. Bovendien is de mat gewoon niet goed: ik glij uit.


Foto: de makkelijke moestuin
En hierboven een plaatje van mijn tuin in spé: dit is nu precies wat ik voor ogen heb. Naast de blokhut aan de zuidkant wil ik heel graag een kas. Zo één als hierboven op de foto. 





En zoals de foto's hierboven (allen van de site www.makkelijkemoestuin.nl). Dat ik die site niet eerder heb ontdekt! Moest gewoon nu. Nog een paar maanden wachten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...