Voortgang woning

Ik doe niet alleen trouw - vanmorgen alweer de derde ochtend op rij - een korte yoga-oefening - de zonnegroet. Ik ga daarnaast nu ook weer naar yoga 'les'. Gisterenavond weer geweest. Helaas waren de dames hier-zijn-wij-en-wij-zijn-lollig er nog steeds, maar ik heb me voorgenomen om me daar niet meer aan te storen. Ik moet ook niet ál te serieus zijn natuurlijk. Ik heb weer een 10-ritten kaart en tegen de tijd dat-ie op is, kan ik waarschijnlijk toch niet meer. Dan komt de vakantie in zicht én de oplevering van de woning.

Vanmiddag gaat Jan weer naar het huis. Nu om met een electricien alle aansluitingen door te spreken en aan te geven. Ik heb hem gevraagd foto's te nemen, want ik ben wel benieuwd of er al iets is veranderd. Ik verwacht van niet. Dan kan het alleen maar meevallen.


Woning achterkant
Woning zijkant/voorkant
HWA achter
HWA zijkant


Ik heb ondertussen de tuin nog eens een keer goed uitgetekend en ben weer begonnen met een nieuw ontwerp. Ik vind het wel leuk om daarmee bezig te zijn, hoewel het mij bij tijd en wijle ook enorm benauwd. Want er staat ons veel werk te wachten. 

Ik heb dan ook een moeten-we-nog-hebben lijstje:

  • kruiwagen
  • schop
  • kleine kettingzaag (op een accu)

Ik probeer dat allemaal wel zo veel mogelijk tweedehands te gaan kopen. 

De tuin nu

Weer een nieuw ontwerp

Ik weet wel dat de tuin een lange termijn project is, maar het wel om de grond dat wij deze woning hebben gekocht. Het interieur vind ik op dit moment juist wat minder belangrijk, omdat wij toch alles over-verhuizen en er geen nieuwe meubels komen en zo. Er zijn natuurlijk wel een aantal trajecten die eerst doorlopen moeten worden en waar we nog 'zorgen' in hebben:
  • electra
  • waterleidingen
  • gasleidingen en aansluitingen
  • plaatsing badkamer
  • vloerverwarming en geen vloerverwarming
  • trap
  • deuren met hang en sluitwerk
  • dan nog de vloer beneden

Daarna komt:
  • de keuken
  • badkamermeubel
  • het formuis
  • de gaskachel (iets minder prio)

Wat we nog moeten kopen:
  • de ijskast - omdat we hebben besloten dat deze in de bijkeuken komt, hoeft dat geen 'mooie' te zijn en is een simpele witte prima. Wel met vrieslades eronder, want dat hebben we nodig. Later komt er ook nog een vrieskist (die bij mij staat), maar die komt misschien te zijner tijd in het tuinhuis of de garage (als die er ooit komt).
  • de keuken - duh...
  • badkamermeubel....
  • raambekleding - maar dit komt voorlopig eerst voor de ramen waar we straks écht inkijk hebben, zoals de dressing en één raam in de slaapkamer. Het raam in de badkamer is een velux raam en kijkt uit over weilanden dus veel inkijk zullen we daar niet hebben. Datzelfde geldt voor het tweede raam in de slaapkamer. In de kamer hebben we één raam aan de straatkant, één aan de zijkant en een groot raam aan de achterkant. Alleen het raam aan de achterkant laten we voorlopig even zonder gordijnen. Voor de andere twee komt de vitrage die nu nog in het appartement hangt.
  • dingetjes. Haha, Jan haat dat woord want hij ziet de (euro)bui al hangen als ik over 'dingetjes' begin. Maar als ik het daarover heb zijn dat zaken die nu nog zo moeilijk te overzien zijn. Bijvoorbeeld in de dressing (kleedkamer zo u wil) moeten nog wel kledingrekken komen en lades, maar denk bijvoorbeeld ook aan een kapstok, lampen hier en daar, misschien toch ergens een nieuwe kast, je weet het niet. Niet te overzien. Dingetjes dus...
  • horren. Bijzonder belangrijk! Dat is wel zo'n 100,-- per raam als het niet meer is (op de Velux ramen geloof ik ongeveer 140,-- per raam). Maar we zitten daar op het plaatelaand dus veel beestjes, ga daar maar van uit. Een muggetje meer of minder. Ach. Maar niet in de slaapkamert!

Het lijstje zal ongetwijfeld nog veel langer moeten zijn, maar dit schiet mij zo even te binnen. Nog genoeg te overdenken...

4 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een enorm lange lijst, maar gelukkig hoeft niet alles tegelijk.

    Ik heb je yin-yoga bekeken maar kan die oefeningen echt niet. Zonnegroet lukt me ook niet ook niet toen ik op een les zat. Ik hou het maar bij de mindfullness oefeningen en elke dag 10-15 km fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch ook prima, mindfulness. Je moet lekker doen waar je je goed bij voelt! Dat is het belangrijkste.

      Verwijderen
  2. Je nieuwe lay-out is leuk geworden. Ziet er lekker fris uit. Dat uitzicht van je achtertuin is geweldig! Heerlijk om zo over het veld te kunnen kijken. Mooi die vorderingen van jullie huis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet er zelf nog een beetje aan wennen, aan de lay-out. Ja, het uitzicht is grandioos. Ik kan niet wachten!

      Verwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...