Hardlopen, de tuin, het huis en yoga

Afgelopen woensdagmiddag weer hardgelopen. Ik had erge stramme en pijnlijke spieren (overgang, ja ook dat hoort erbij!) dus het ging wat moeilijk. Ik heb er 5km uitgeperst en heb ruim een halve minuut trager gelopen per kilometer. En toch ben ik altijd tevreden dát ik het gelopen want erna voel je je zo super! Dit keer zónder muziek in mijn oortjes, maar wel vergezeld door het vogeltjeskoor. En wat gebrom van zwaar materieel vanwege de opbouw van het parcours van Mudmasters wat (blijkbaar) in dit park gaat plaatsvinden komen weekend. Dus voor ons hardlopers voor zondagmorgen een ander parcours zoeken. 

Komt wel in orde.


Op deze klimmuur kon ik wel lekker mijn rek- en strekoefeningen doen. Van mij mogen ze 'm laten staan. Ik doe dat normaal altijd op de kliko's die her en der staan.




Dan nog weer even mijn tuin: alles bloeit en bloeit bijna ondanks de kou. 

Ooievaarsbek. Groeit je hele tuin door. Wel leuk hoor, maar wel opletten. Als je na de bloei de bloemetjes wegknipt, bloeit de plant weer opnieuw.


De Tamron tulpen bloeien nog steeds. Ik heb op kantoor een doos gevonden vol met oude verschrompelde bolletjes. Heb ze maar meegenomen maar ik weet niet of dat ooit nog gaat goed komen. Als het wel goed komt, heb ik straks in WO alvast een mooi tulpenveldje.
  

De mannetjesvaren begint op te krullen. Dat gaat ineens heel snel. Voor je het weet is het weer een volledige plant.


Het stuk tuin met de yucca - waarvan ik de bloeitoppen alweer heb verwijderd, anders wordt-ie topzwaar en kan de plant gewoon afbreken - en de druivenrank nog helemaal kaal, maar wel vol in de knop. Deze plant gaat straks naar WO en staat deze zomer voor het laatst in mijn tuin hier.


De vingerplant voelt zich helemaal top! Groeit langzaam - het is eigenlijk toch ietwat te koud hier in Nederland - maar als het zo blijft gaan met die warme winters, kan het nog wel wat worden.


De vijgenboom gaat vrij traag. Toch nog iets te fris voor deze mooie boom. Hij is nu nog erg klein, maar gaat straks ook naar WO en daar zoek ik een mooi, warm plekkie voor 'm uit. 



Citroenmelisse.


De blauwe druifjes geven nog niet op. Toch een voordeel van een fris voorjaar.


En er is weer wat beweging bij onze woning:
gaten voor waterafvoer en ventilatie in het plafond van de bijkeuken richting badkamer. Het grote gat zit goed, de twee kleinere ernaast niet. Typisch. Dat is de reden dat je heel regelmatig moet gaan kijken op de werf of het goed gaat. Je kan het nog zo goed uitleggen, er gaat altijd wel iets fout.


Gat onder de achterdeur ten behoeve van waterleiding en elektra voor naar de tuin en het tuinhuis.


De bak waar het beton in wordt gestort voor het tuinhuis. Over drie weken wordt daar het tuinhuis op gezet.


Gisterenavond weer naar yoga. Ik had het nodig. Niet zo'n heel goede dag gisteren. Beetje drukke agenda en moeilijke onderwerpen, dus mijn hoofd zat vol gisterenavond. 
We nemen het geklets - zeker aan het begin van de les - maar voor lief: ik ben daar voor mezelf en niet voor een ander.

Volgens de juf had ik een perfecte omgekeerde gebedshouding, dus er moest een foto van worden gemaakt mét ketting.
Dit ben ik dus van achteren gezien.



2 opmerkingen:

  1. Ik geloof dat ik wel wat moet oefenen voor zo'n houding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar begin ik helemaal maar niet aan, dan krijg ik ze nooit meer normaal in de goede stand voor.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...