Pasta met courgette, zalm en gedroogde tomaat


Dit recept heb ik zelf verzonnen en maak ik regelmatig voor mezelf. Het is lekker, gezond en ook nog eens snel klaar. De zoutige smaak van de gedroogde tomaten én de balsamico azijn geeft dit gerecht een heerlijke smaak.
Voor in een koolhydraatarm dieet vervang je de reguliere pasta voor volkoren pasta.

Pasta met courgette, zalm en gedroogde tomaat
Bereidingstijd: 15 minuten
Hoeveelheid is in principe voor 2 personen (maar ik eet het in m'n eentje op).


Nodig:

spaghetti voor twee personen
1 hele courgette, in blokjes
1 stuk verse zalm, in blokjes
1/3 pot gedroogde of halfgedroogde tomaten, in stukjes
Italiaanse kruiden
zout, peper
Balsamico azijn
Olijfolie


Bereiden:

  • Kook de pasta zoals aangegeven op de verpakking.
  • Verhit de olijfolie (scheutje) in een hapjespan. 
  • Voeg de in stukjes gesneden courgette toe en een afgestreken eetlepel Italiaanse kruiden en bak even 2 minuten.
  • Voeg dan de in stukjes gesneden gedroogde tomaten toe, eventueel inclusief de olie die er vanaf komt en bak deze gedurende 4 minuten mee.
  • Voeg wat zout naar smaak toe.
  • Houdt ondertussen de tijd van de pasta in de gaten: als deze nog 5 minuten moet, doe dan de zalm bij het courgette mengsel.
  • Bak het mengsel al omscheppend zodat de zalm gaart.
  • Voeg wat vers gemalen peper naar smaak toe.
  • Giet de pasta af.
  • Doe deze in een (voorverwarmd) diep bord.
  • Schep het courgettemengsel erover.
  • Giet er wat balsamico-azijn over, ongeveer afgestreken eetlepel, naar smaak. Maakt het wel af...

Variaties:
Je kunt hier eventueel nog een handjevol kappertjes aan toevoegen en wat verse tomaten (zoals op de foto).
De courgette kan je ook nog met een teentje knoflook erbij aanbakken.
Als je nog wat over houdt (wat ik me niet kan voorstellen), dan kan je dit de dag erna nog heerlijk opwarmen als lunch.


Bon appétit.

1 opmerking:

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...