Weekend #23

Inmiddels alweer een week terug in het koude (?) kikkerlandje, een week werken achter de rug en met in het vooruitzicht veel tripjes naar België, een leuk zeiltochtje op de Oosterschelde (!) en wie weet nog ergens in september een paar weekjes vrij.

Afgelopen vrijdag ontving ik van Fotofabriek.nl mijn twee bestelde foto's op canvas. Ein-de-lijk eens een keer de tijd genomen om twee foto's uit te kiezen om in de badkamer te hangen, daar waar al sinds de verbouwing twee dertien-in-een-dozijn foto's hingen van de Ikea. Ik denk dat ik er nog twee bijbestel, want deze lijstjes zijn een stuk kleiner dan wat er hing en aangezien het werk eraan én de kosten meevallen kunnen er nog wel twee bij. Bovendien waren de twee lijstjes (tuut-tuut) razendsnel afgeleverd, goed verpakt en krijg je track-and-trace om je pakje te volgen. Voor herhaling vatbaar dus.



Mijn eigen foto's (en ja, foto hangt scheef, inmiddels niet meer....)

O ja, nog een voordeel: je kunt de foto's ook buiten hangen want het canvas is UV bestendig en waterafstotend. Dat kon met die Ikea foto's niet.

Zaterdag zijn wij naar de familiedag van de NOJG geweest. De NOJG is een vereniging waar je als jager lid van kunt worden en waar je als jager heel veel informatie kunt vinden en waar je ook je verplichte jachtverzekering kunt regelen. De NOJG heeft een agrarische achtergrond en is best actief. Naast de NOJG heb je ook nog de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging waar dan alle andere - niet agrarische - jagers lid van zijn. Awel, ik chargeer: ik heb geen idee hoe die verhouding is. Persoonlijk zou ik lekker ongenuanceerd zeggen: de kakkers zitten bij de KNJ en de buitenlui bij de NOJG. 


Vrolijke boel met een zee van bloemen en leuke kraampjes,
lekkere BBQ en aardige mensen

Je kon hier ook je geld kwijt aan leuke hebbedingetjes.


Het was een gezellig dagje, hoewel ik niemand ken, maar dan zijn er gelukkig toch wat mensen die niet verlegen zitten om een praatje en waar je al heel snel mee aan de babbel raakt.

Nog twee leuke wildzwijnhangers gekocht, voor straks in ons nieuwe huis.





Jan heeft zijn geweer daar ingeschoten, dus die was ook helemaal in z'n nopjes. 'Moeten we vaker doen,' zeggen we dan, want schietbaan de Berkenhorst is zoveel leuker dan het o zo commerciële Dorhout Mees (waar je overigens wel erg lekker kunt eten).



Het resultaat.


Er was ook een roofvogelshow, speciaal voor de kids, met een zevental roofvogels en die zaten dit keer lekker 'dichtbij' dus dankbare foto-objecten.


Afrikaanse Oehoe

Buizerd

Kerkuil

Laplanduil

Vale Gier

's Avonds een lekker Salade Niçoise gemaakt en op het dakterras opgegeten. We hadden al genoten van lekkere BBQ die middag, dus de salade was meer dan genoeg.


Salade Niçoise...mjammie....


Zondag heb ik niet hardgelopen, in afwachting van de bevindingen van de huisarts waar ik deze morgen (maandag) ben langs geweest. Jan wel en ik had een overheerlijk lekker ontbijtje klaargemaakt wat wij buiten in de tuin hebben verorbert. Alsof je bij een B&B te gast bent! 




Nu één van de twee supermarkten bij mij tegenover een verbouwing ondergaat, is het - tot een uur of twee - 'ouderwets' rustig en kan je weer in de tuin zitten en jezelf verstaan. Gisteren dus een luierdag waar Jan zijn auto-administratie heeft bijgewerkt en ik onze acht duiken in het digitale logboek heb gezet. Het was heerlijk weer en in de schaduw van onze drie leilindes was het redelijk goed toeven. 's Avonds hebben wij een recept van Ramon Brugman uitgeprobeerd: steak tartaar met dikke frieten ('Lekker oma, die friet. Lekker dik!''Wat zeg je jongen?'......).

En vanavond - hoezee - start de Avondvierdaagse pal voor mijn deur. Zaak om op tijd thuis te zijn anders is mijn straat geblokkeerd....

2 opmerkingen:

  1. Als je een volgende keer van te voren meldt dat je op de Oosterschelde vaar dan kom ik even naar je zwaaien, woon op Tholen vlak bij de dijk ongeveer tegenover Yrseke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet nog! We gaan 2 juli varen en vertrekken om 11.00u uit Zierikzee.

      Verwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...