Eerste buitenduik 2011

Onze eerste buitenduik zit erop. Met was pijn in de ribbenkast en het hoofd, breng ik verslag uit van deze koude gebeurtenis. We hebben 's middags de 7 mm pakken en de flessen gehaald - want we hebben nog geen dikke pakken en flessen - en tegen 18.15u waren we bij de plas. We waren gewaarschuwd: "Het zal wel druk zijn hoor," maar er stond slechts een handjevol mensen waarvan er maar zes gingen duiken, de helft in natpak, de andere helft (watjes... ;-) in droogpak. De sets opgebouwd en het water in. Eerst de voeten en het duurde even eer we het water voelden, dan verder het water in, water in je pak... Viel nog wel mee eigenlijk. Brilletje op, vinnen aan, en je achterover laten vallen in het water. Dan naar beneden, maar ja, je ziet helemaal niks. Een groenige gloed, en het enige wat je als referentiepunt had, was de kabel waaraan de boei vastzat. We konden niet al te diep, want het water is daar nog te koud voor. We klokten 11 gr. gisteren! Elkaar vasthoudend - anders raak je elkaar kwijt - dan maar gewoon een 'tochtje' maken onder water. Omdat je niks ziet weet je ook helemaal niet waar je bent. Je zou eigenlijk een onderwater TomTom moeten hebben: een VisVis of zo. Pas op het laatst, toen we over de bodem cruisden, begon ik het naar m'n zin te krijgen. Dan zie je tenminste iets en kan je je buoyancy oefenen en voel je die gewichtloosheid. Geen enkele vis kunnen waarnemen. Na zo'n 23 minuten kreeg ik het koud en kramp in mijn kuiten en zijn we eruit gegaan. Ik dacht dat wij de eersten zouden zijn, maar er stonden er al twee aan de kant zich om te kleden en de andere twee volgden heel snel. Het was berekoud toen ik mijn pak uittrok! Snel je warme, droge kleding aan. Nog wel even een complimentje aan de kantcrew: bij het uitstappen uit de plas stonden ze klaar om ons lood en onze vinnen aan te pakken dus dat was wel heel relaxt. Het was voor ons de eerste keer dat wij met de club buiten gingen duiken en het was heel leuk en aangenaam. Leuke club mensen. Na onze vakantie gaan we zeker vaker mee en het wordt natuurlijk alleen maar leuker, want meer ervaring en warmer. Een keer weer naar Vinkeveen, misschien een keer naar Zeeland.

Ik was zoals gebruikelijk wel weer de hele dag gespannen gisteren. En wederom na de duik behoorlijke hoofdpijn. Net als na het hardlopen steeds. Dat is niet fijn. Ik denk dat als ik straks wat meer ga Genieten (met een grote G) dat het wel beter zal gaan. Ik ben natuurlijk nog een supergroentje en je bent nog zo bezig met het duiken dat je nog niet kan genieten van de dingen om je heen - als je die überhaupt ziet tenminste. Maar komt goed. Nu nog een trucje om mijn zenuwen de baas te blijven, want het kost wel veel energie hoor. Na de duik was ik dan ook uitgehongerd en vandaag lust ik ook wel wat: zwijnegebraad met frietjes of zo....?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...