Onrustig


Oostende - Hippodrome

Ik voel mij tamelijk onrustig vandaag. Het melkige zonnetje, de mooie temperatuur en het feit dat het vrijdag is, doen daar niets aan af. Nu is dat - voor mij - niet nieuw natuurlijk. Er zijn dagen dan voel ik mij gewoon ronduit slecht als ik opsta. Dan voel ik me lamlendig en ben niet vooruit te branden. Met een bak sterke koffie en heel veel water te drinken los ik dat gelukkig wel op, met dientengevolge de nodige onafwendbare gangen naar het toilet, maar ik zal nooit een ochtendmens worden. Een avondmens ben ik al evenmin. Komt nu nog bij dat ik last heb van dat waar wij vrouwen zo één keer in de vier weken last van hebben, en dan bedoel ik de periode ervóór dus: PMS heet dat met een mooie afkorting. Vroeger nooit last van en man, ik kan je seggen: dat kost energie! Niet alleen voor mij maar ook voor mijn omgeving. Gelukkig voor ons vrouwen hebben wij daar maar dertien keer per jaar last van, hè, van onze hormonen. De mannen hebben er driehonderdvijfenzestig dagen per jaar lang last van....

De hele dag door - gisteren ook al - hoor ik vliegtuigen vertrekken. Een constant gebrom van motoren, als een partij lastige vliegen. Ten tijde van de IJslandse aswolk, was het heerlijk zo heerlijk rustig, dat was echt zalig. Maar natuurlijk slecht voor de economie. Want rust en economie gaan niet samen. Als ik in mijn tuin zit dan sluit ik wel eens de ogen en projecteer ik mijn huis en tuin in een bosrijke omgeving en transformeer ik de moderne geluiden naar natuurgeluiden. Het verkeer wordt een kabbelend beekje, het gepraat van mensen vogels die fluiten, scooters die voorbij krijsen een overvliegende reiger. Nu heb ik een klaterend waterstraaltje in mijn 'vijver' en gek genoeg overstemd dat vaak de andere geluiden. Mijn tuin is nu net zo'n Japanse binnentuin, helemaal afgeschermd van alles wat met vooruitgang te maken heeft. Overigens heeft ons merelpaar er niet voor gekozen om mijn boom als nestplaats te maken. Wel komen ze mijn tuin plunderen voor nestmateriaal. De boefjes!

Doel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...