Salade Niçoise

Vanwege het aanhoudende prachtige weer, heb ik mezelf maar weer eens verwend met een altijd lekkere Salade Niçoise. Wel volledig zelf gemaakt natuurlijk met een blikje witte tonijn (zg Albacore Tonijn, zie de viswijzer) en een blikje Ansjovis, haricots verts (uit Kenia (sorry)), sla, tomaatjes uit Holland, rode ui, aardappels en zelfgemaakte croutons van oud brood. En alles zoveel mogelijk biologisch. De dressing: een uitgeknepen citroen, wat suiker en olijfolie. Peper erover en klaar. Smikkelen en smullen. Ik heb deze bak salade helemaal zelf moeten opeten en ik had daar geen moeite mee. Ik kon me nog net beheersen om iets over te laten om mee te nemen naar kantoor voor tussen de middag (over de middag, op z'n Vlaams).

Vanavond gaan we - als het goed is - onze eerste buitenduik maken voor dit jaar. Nee, niet in een zonnig, tropisch watertje van om de nabij een graadje of 25, maar hier in ons koude kikkerlandje, in een plas waar de temperatuur waarschijnlijk zo rond de 11 of 12 graden zal zijn. En dan ben ik nog optimistisch. En nee, wij hebben geen droogpak, maar een 7 mm natpak, dus de duik zal niet al te lang duren denk ik. Kap op, handschoenen aan en adem in. O nee, dat laatste beter van niet. Verslag volgt morgen..... (brrrrrrr...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...