15 mei 2011

We hebben vannacht veel regen en onweer gehad. We kregen na het ontbijt te horen dat het duiken voor vandaag niet doorgaat, omdat ze de haven bij The Bottom niet uit konden. Het regende ook behoorlijk. Het ontbijt bij de Ecolodge was niet bijzonder: je had wat keuzes en ik had een pistoletje met brokjes ham en kaas wat dan gesmolten was. Gewoon verkeerde keuze, want later in de vakantie nam ik scrambled eggs en die waren wel lekker. Bovendien was de koffie niet inbegrepen en daar moest je behoorlijk voor betalen, zo'n USD 2,75 per kop. Geen gratis refill of zo. Onze cabin ligt in de mist vandaag en alles is vochtig en klam. Het is er ook niet echt superschoon: vooral in de hoekjes zit aangekoekt stof.

Het uitzicht vanaf de WC/douche is wel bijzonder, want je zit ahw gewoon in de open lucht met uitzicht over het regenwoud. Ondanks dat het regent is het niet koud. We zijn via het glibberpad naar Windwardside gelopen en hebben onze duikpassen laten zien bij de duikclub. Via de weg - The road that could never been built - naar The Bottom gelopen. Autorijden is wel een vak apart hier. De enige versnellingen die je nodig hebt hier, zijn de één en de twee. Allemaal erg krap en stijl en je moet goed uitkijken als wandelaar. Hier 'beneden' is het een stuk droger dan bij ons bovenop de Mount Scenery. In The Bottom, de hoofdstad van Saba, hebben we wat gegeten en gedronken. Daarna via de Crispeen Trail terug gewandeld naar de Ecolodge. Erg mooie wandelroute dwars door het regenwoud. Nog twee grote motten gezien die er op het oog uitzien als vleermuizen met dank aan Bert en Olga die ons er eerder al op hadden gewezen. 's Avonds gegeten bij de Ecolodge.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...