17 mei 2011

Vandaag gedoken! En ik was nerveus!! Echt erg. Voor het eerst met een boot, voor het eerst in de zee, voor het eerst ECHT. Mijn neutraal drijfvermogen testen liep volledig in de soep en ik kwam daarna dus niet naar beneden (maar ja, verkeerd ademen en zo!) waardoor ik wat lood bij moest doen. Met 11 kilo ging het wel. Ik heb de eerste duik niet op mijn computer gekeken en dat was maar goed ook, want achteraf bleek dat we tot 25,9 meter waren gegaan. Terwijl we zo duidelijk hadden gezegd dat wij niet dieper willen dan 18 meter - wat ook onze limiet is eigenlijk. We doken op Tent Reef Wall. Maar het ging niet zo super. Mijn masker zat niet helemaal ok en op een gegeven moment toen we wat ondieper gingen, ging ik spontaan naar boven. Ik moest met veel moeite weer naar beneden, wat me wel lukte uiteindelijk, maar was niet goed natuurlijk. Bleek ook dat ik niet goed met BCD ontluchtte. Al met al erg veel geleerd, maar was niet enthousiast na de eerste duik. De tweede keer - Babylon - ging al een stuk beter. Mijn masker zat goed en ik heb een hoop gezien. Grote kreeften en zelfs een schildpad! Heel bijzonder.

Turtle

Na terugkomst, zo tegen half twee, knalde ik van de honger en we zijn met de taxi terug gebracht naar Scouts Place waar ik een hamburger met frietjes heb verorberd. Daar onze log ingevuld, nog wat bij de supermarkt gekocht en ons met Billy, de taxichauffeur weer laten afzetten bij de Ecolodge. We hebben nog bij het zwembad gelegen, en gelezen en gepraat met Bert en Olga. Het was wat frisjes, niet echt Carribean weer dus. 's Avonds hebben we bij ons huisje een lekkere salade op die de Ecolodge voor ons heeft gemaakt en na thee en wat lezen lagen we er wederom rond 20.00u in. Waarin? In ons klammige bedje....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...