Duik nummer 31

Gisterenmiddag mijn 31e duik gemaakt. Wederom op Zandeiland 4 aan de Vinkeveense Plassen. 's Morgens met al die regen, had ik er een hard hoofd in. Ja ik weet het, nat wordt je toch, maar het vervelendste van duiken in een natpak met matig weer is het moment dat je uit het water stapt en je dat pak moet uittrekken. Als de zon schijnt en de temperatuur is lekker, is dat allemaal niet zo'n probleem. Dan is het juist lekker. Afgelopen zondag, tijdens onze eerste buitenduik voor onze navigatiecursus voor onze Advanced, was het broeiierig en warm en onze instructeur in zijn droogpak stond vreselijk te transpireren. En dan is een natpak wel aangenaam.

Ondanks dus het slechte weer die morgen, ben ik na mijn werk om een duikfles gegaan - ik heb er nog steeds geen - en zijn we naar Vinkeveen gereden. Het was er erg rustig. Heerlijk. Om vijf uur lagen we in het water. In eerste instantie dacht ik dat het zicht waardeloos was - erg veel frutsels in het water - maar wat dieper was het zicht prima. De bus lag weliswaar in een stofwolk, maar boven de bus hing weer een mooie snoekbaars te hangen.

Nog even om het grote wrak heen waar het zo op 10,7 m aardig koud was, dus snel weer wat hoger. We kwamen nog een fotograaf tegen onder water die een rivierkreeftje op de chip aan het vastleggen was. Leuk om te zien en iets voor de toekomst. Nu nog even plezier hebben van onze pas gekochte Go Pro: ook een kiddig dingetje. Dan via de wipkippen parallel aan de kant op zo'n 5 meter diepte langzaam nog verder gedoken. Veel snoekbaarzen en gewone baarzen gezien en genoten van de wereld onder water. Als het hier al zo leuk kan zijn....!

Via de buitenste boei - je hoort de ketting rinkelen onder water - en de boot die daar ligt weer terug naar de kant. Daar heb ik nog een minuut of twee onder water gelegen om mijn persoonlijke record van 56 minuten te verbreken. Nu staat het record op 60 minuten.


Daarna heb ik nog even gecheckt of ik goed ben uitgelood en zoals verwacht zou ik met 2 kg minder kunnen, dus 6. Maar teveel lood is niet per definitie slecht: je kunt beter wat te veel hebben dan te weinig. Volgende keer misschien eens met 7 kg proberen.

Zo tegen kwart over zes waren we eruit, toen was het wel wat drukker geworden inmiddels. Omkleden (koud!) en naar huis voor een stevige pastamaaltijd. Ik moet vandaag echter constateren dat ik wat last heb van mijn rechteroor. Niet zo leuk.... Heb maar direct zure oordruppels gekocht en hopelijk kan ik het tij nog keren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...