Off-Day

Ik weet niet welke vrachtwagen er over me heen gereden is vannacht, maar blijkbaar lag ik in de weg. Na een toch goede nachtrust - met een onderbreking om zes uur vanmorgen - voel ik me alsof ik de hele nacht heb doorgefeest. En probeer dan maar geconcentreerd te werken en niet je geduld te verliezen. De koffie smaakt niet en het liefst zou ik nu in een luie stoel kruipen, plaid over me heen, dampende kop thee ernaast, goed boek, leesbrilletje op, lamp erboven, knappend haardvuurtje, zacht muziekje en gewoon lekker zo chillend de dag doorkomen. Maar helaas, ik zit op een kantoorstoel, TL verlichting aan het plafond, buiten een grijze lucht en een muur van groene bomen als uitzicht. De pijnstiller zit er al in, maar ik voel nog niet veel verlichting. Een dikke OFF-day dus.

Afgelopen zondag hadden wij onze tweede buitenduik voor onze specialty Navigatie. Het regende enorm op de weg naar Vinkeveen en ik kan niet zeggen dat ik er nou enorm veel zin in had. Bij Vinkeveen aangekomen moesten we nog een flinke poos wachten eer we het water in konden, want andere cursisten hadden net een Deep gedaan en waren tot ruim vijfentwintig meter gegaan en hadden dus een wat langere surfacetijd nodig. Op een gegeven moment krijg je het dan toch wel wat frisjes in je pak en wachten is natuurlijk nooit leuk. Het water was in ieder geval warmer dan de lucht, maar we hebben dit keer maar twintig minuten gedoken. Voornamelijk omdat ik hoofdpijn had, maar ook vanwege het bar slechte weer (hoewel je daar onder water niet veel van merkt). We hebben onze oefeningen gedaan en zijn eigenlijk vlak daarna eruit gegaan. Ook een beetje off-day dus. Eenmaal weer thuis alles goed uitspoelen en nog even genieten van de middag, want veel dag was er niet meer over. Het avondmaal maakte veel goed: reebiefstuk met champignonsaus, frietjes en een salada. Zalig.

Pfff, ik ben toe aan wat zon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...