Kozijnen en oren

Ik raak er nog eens aan gewend, aan dat vroege opstaan. Sinds maandag zijn ze bij mij bezig om de nog houten kozijnen te vervangen voor kunststof inclusief de voordeur. Deze montere mannen beginnen hun werkzaamheden al om zeven uur. Voor mij is dat vroeg, want meestal sta ik zo rond half acht op. Dat ze om zeven uur beginnen is voor mij ruim van te voren opstaan om aangekleed te zijn, de lichten te kunnen ontsteken en koffie voor ze te zetten. En dat is even wennen. Vandaag gaat het mij al een stuk beter af, maar ja, vandaag zijn ze er voor het laatst en morgen kan ik weer 'uitslapen' tot half acht.

Vanmorgen weer even naar de huisarts geweest vanwege mijn buitenoorontsteking. Mijn oor heeft vanaf zaterdag de 8e tot zaterdag de 16e dicht gezeten. Héél vervelend. Je hoort dan alles via één oor en dat is doodvermoeiend. Als je praat, hoor je je zelf dreunen in je hoofd en door de kakefonie van geluiden hoorde je niet wat er tegen je werd gezegd. Ik werd er mega chagrijnig van! Ik heb dan ook aardig lopen vloeken op een paar ochtenden. Daar word ik super pissed van! Maar nu gaat het al weer beter, doch nog niet over: moet nog blijven druppelen, maar ik mag vanavond wel duiken. Met duiken is het belangrijkste dat je kunt klaren. De oorontsteking komt niet van het water waar je in duikt, maar het zijn de bacteriën in je oor die in je huid kruipen als je huid daar zacht wordt en wat meer gaat open staan. Ik krijg van de dokter speciale druppels om na het duiken in mijn oren te doen. Om het één en ander te voorkomen. Ik heb er nu genoeg van, na twee oorontstekingen.

Dus straks een duikfles halen en een lamp - een goede dit keer - en dan vanavond op voor onze tweede nachtduik voor ons brevet. De zon schijnt nu nog en het enige wat ik hoop eigenlijk is dat het droog blijft en niet te veel waait. Dan valt het aankleden ná de duik tenminste mee. En na vanavond is het dan voorlopig schluss, tenzij het dit weekend weer heel zonnig wordt, dan zit er misschien een duikje in. Maar we moeten ook het één en ander weer terug plaatsen thuis nu de kozijnen er in zitten en dat gaat ook wat tijd kosten. We houden ons wel bezig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...