Mijn nieuwe autootje



Ik heb een nieuwe auto. Ik heb deze afgelopen woensdagochtend opgehaald bij de Peugeot garage, want het is een Peugeot 107. Met gemengde gevoelens heb ik mijn oude trouwe Golfje verlaten en mijn glimmend witte Peugeotje verwelkomt. Het valt niet mee om een Golf in te ruilen voor een Peugeot 107. Had je eerst een 1.6 motor, nu een 1.0. Had je eerst volautomaat, nu een 'gerobotiseerde versnellingsbak'. OK, je hoeft niet te schakelen, maar het rijdt beduidend anders en je mist de 'kracht' die je in de Golf wel had. Nog meer wenpunten:
- ik kan het zijraampje van de bijrijder niet vanaf mijn positie bedienen;
- heb geen cruise control of boordcomputer;
- ik moet geen hakken aan anders zit ik met mijn benen tegen het stuur;
- het stuur is alleen in hoogte verstelbaar;
- de buitenspiegels van de bijrijder kan ik niet vanuit mijn positie bedienen wat erg vervelend is;
- de stoelen zijn niet in hoogte verstelbaar;
- het interieur heeft een hoog plasticgehalte.
- kleine wieltjes, klein motortje, alles is klein, behalve ik, ik blijf 1.78.

Een paar pluspunten:
- de stoelen zijn deels van leer en zitten prima;
- goede radio (had ik in de Golf ook hoor, zelfs met navigatie);
- de auto neemt weinig ruimte in beslag;
- HET SCHEELT MIJ 120 EURO PER MAAND!!!!!!

Verder zit er alles op wat er maar op kon: open dakje, Parrot - wat érg handig is - leren stuur.

Dat het mij € 120,-- per maand scheelt, geeft aan mij toch wel de doorslag om er tevreden mee te zijn. En voor mijn gebruik - woon-werk - is het in feite meer dan voldoende. Ik hoop tenminste dat ik kan wennen. Zeker het feit dat ik voor mijn gevoel zo hoog zit in vergelijking met in mijn Golf - want daar had ik de stoel op de laagste stand staan - is voor mij erg wennen. Ik zit met mijn benen zo dicht tegen het stuur, dat ik het stuur niet onderaan vast kan pakken. En het gerobotiseerd schakelen is ook wennen. Dat voel je wel. Je mist de power. Maar goed. Als het me niet bevalt, dan kan ik altijd nog kijken voor iets anders (is mij toegezegd) en ik geef 't gewoon een paar maanden. Nu de Golf nog verkopen.

Dus ja, wat gemengd dus. O ja, nog een minpuntje: er zit geen P op de versnellingsbak dus MOET ik de auto op de handrem zetten. Dat ben ik dus al een paar keer vergeten en als je dan uitstapt, rijdt de auto weg. Tja.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...