Wondermooi weekend en duik nummer 43

Het laatste mooie weekend met zomerse temperaturen van het jaar anno 2011 is weer voorbij. En we hebben er met volle teugen van genoten. Zaterdag zijn we na het ontbijt op de fiets gestapt en zijn we even langs een paar doe-het-zelf winkels gereden om te kijken voor een ventilator voor in de schuur, want als we hebben gedoken en de pakken en ander materiaal ligt in de schuur, kan je daar zo een champignonkwekerij beginnen, zo vochtig is het er dan binnen. En dat is natuurlijk op den duur niet goed voor je spullen: het gereedschap, de wasmachine, droger en vriezer. Dus moet er een ventilator komen. Nu, die dingen zijn niet duur. Het ligt er maar net aan wat je wilt dat-ie doet, maar gewoon de vochtige lucht afvoeren lijkt mij voldoende. Daarna doorgefietst naar Ikea langs de Ringvaart en dat was best een mooi fietsritje. Bij Ikea eigenlijk alleen even gekeken naar eventueel nieuwe kasten voor in mijn woonkamer en daar nog inspiratie opgedaan voor een goed opbergsysteem voor ons duikmateriaal, wat Jan zondags avonds nog is gaan halen. Met lege handen zomaar Ikea uitgelopen: dan moet je wel sterk in je schoenen staan en heerlijk op ons gemak terug gefietst. Jan is nog snel even een fles gaan halen ‘voor het geval dat’, want ik had wat lichte oorklachten.

Zondag hebben we eerst hardgelopen. Rond negen uur waren we in het bos en er heerste al een soort lichte bedrijvigheid als voorbode van een waarschijnlijk drukke dag. Er waren meer mensen op de been, zo vroeg al, dan anders. Ondanks dat het rondje naar mijn gevoel niet lekker ging, toch ruim anderhalve minuut sneller gelopen dan de vorige keer. Thuis op ons gemak ontbeten en onze duikspullen bij elkaar gezocht en naar de Toolenburgseplas gereden. Het lijkt daar zo langzaamaan Vinkeveen Eiland 4 wel: steeds meer duikers weten deze stek te vinden. De vorige keer dat wij hier waren – zaterdag 24 september – wemelde het er al van de vis en dat maakt een duik wel leuk. Ik had het zo warm in m’n pak, dat ik blij was dat ik me in het 16 graden ‘warme’ water kon storten. We zijn eens een keer de andere kant opgegaan met Jan als gids gewapend met kompas en lamp en ik met de Go Pro voor de filmpjes. Het was erg klaar onder water en we zijn stiekem op zoek gegaan naar de meerval die hier schijnt te leven. We hebben er geen gezien. Wel een holletje in de bodem maar ik weet niet van welk dier zo’n hol kan zijn. Op de terugweg kwamen we in een wolk van wel honderden kleine baarsjes terecht met daartussen een zwemmende (jagende?) snoek en daaronder eentje die verstopt lag in het groen. We hebben het vijftig minuten volgehouden in water van 16 graden. Echt koud had ik het niet. Scheelt als het boven water een graadje of 25 is natuurlijk. Helaas heb ik weer last van mijn oor, mijn rechter dit keer en ik vrees buitenoorontsteking waarmee mijn nachtduik voor aanstaande woensdag in het gedrang komt. Aangezien dit voor mijn Advanced is, zal ik – als ik niet kan duiken – één en ander moeten uitstellen tot 2012.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...