Veranderlijk


Ik ben erg veranderlijk van aard. Wil ik vandaag iets in het zwart, dan moet het morgen wit zijn of andersom. Dat zit in mij en zal altijd wel in mij blijven zitten. Vele jaren lang had niemand daar last van. Nu wel. Of tenminste last... of het last is weet ik niet, maar dat ik wel eens iemand tot lichte wanhoop drijf, is mij niet vreemd. Mannen zijn nu eenmaal niet zo veranderlijk. Als iets goed staat, kan dat voor jaren goed staan. Why change it? Nou ja, bij mij werkt dat niet. Buiten het feit dat ik dus veranderlijk ben, is dat bovendien ook nog eens zeer plotseling. Dan kan ik direct tot actie willen overgaan. Vroeger deed ik dat ook. Dan reed ik gewoon effe op en neer naar de Ikea als ik iets in m'n hoofd had en daar een product van de Ikea in moest. Nu zit ik met mijn slaapkamer dat ik die wil aanpassen. Het is er niet gezellig. Ik heb wel een jaar geleden een mooi bedeinde geïnstalleerd - samen gemaakt van MDF en behang - maar de slaapkamer in z'n geheel is kil en straalt geen warmte en intimiteit uit. Er ligt donker laminaat, wat ik wel mooi vind, maar de muren zijn wat romig wit en de opstelling is niet helemaal in balans. Vind ik. De foto's die aan de muur hangen hangen kris kras en niet in evenwicht, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb luiken voor de ramen om het geluid én het (vele) licht buiten te houden en ik heb er nog een grote, zwarte kledingkast in staan. Boven het bed heb ik een grote boekenplank met daarop - hoe kan het ook anders - boeken. Dat allemaal hoeft niet weg, maar ik moet het beter inrichten. De commode achter in de hoek staat onhandig: de deurtjes gaan niet eens open. Probleem is dat ik niet direct weet waar ik 'm dan neer moet zetten. Zo'n groot huis heb ik nu ook weer niet.
Het blijft voor mij dan altijd weer een uitdaging om het zo te veranderen, dat ik zo min mogelijk moet aanschaffen. Alles doen met zo weinig mogelijk middelen, dus wandje een ander kleurtje of een tafeltje die ergens anders in de weg staat, hier boven neer zetten. Ik heb wel ideeën, maar nu nog realiseren.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...