Zwembadduik


Terwijl de zon alweer bijna onder gaat - nog een week of drie, dan worden de dagen weer langer - zit ik hier en denk weemoedig aan de dingen zoals ze zouden moeten zijn. Gevangen tussen vier muren, een vloer en een dak, een PC voor mijn snuffert en geroezemoes van stemmen van collega's om mij heen. Maandag is voor mij echt wel de meest waardeloze dag van de maand, maar trouwe volgers van deze blog weten dat. Ik heb dan een overdosis aan weemoedigheid en melancholiek en met droopy-ogen denk ik aan 'betere tijden'. Dan moet ik dat stukje overgeërfde optimistische en blijmoedige deel aanspreken om niet in een mega depressie te vallen. Och ja, het valt allemaal wel mee. Zo erg is het nu ook weer niet. Vandaag gelukkig niet zo megadruk als vorige week, maar de komende weken zijn wel goed gevuld mag ik het zeggen. Dan moet ik het privé een beetje rustig houden met afspraken zodat ik in de weekenden effe lekker niets hoef.

Afgelopen zaterdagavond zijn we wel weer naar het zwembad geweest voor een binnenduikje. Onze Frans gaf les in vintechnieken en dat leek ons wel nuttig. Het is namelijk zo dat als je de frogkick onder de knie hebt - letterlijk - je geen tot weinig stof doet opwaaien van de bodem en dat is wel zo prettig. Blijkt dat het niet alleen de beweging is van je onderbeen en voet - met vin - maar ook een duidelijk buoyancy verhaal. En ondanks dat ik denk dat mijn buoyancy wel ok is, blijkt dat toch niet zo te zijn. Als ik stil hang in het water, zakken mijn benen naar beneden en een perfecte buoyancy is dat je goed horizontaal kan blijven hangen zonder 'zakkers'. Daar moeten we dus nog even aan werken. Dan toch maar een paar keer naar het zwembad. Niet echt heel leuk - want vaak druk en zonde van je zaterdagavond - maar wel goed voor je techniek. Zolang als we kunnen nu Jan nog in de buurt is, dan maar zo af en toe toch maar eens gaan.

En we 'moeten' onze DEEP ook nog halen, maar nu is Frans zo aardig om misschien met ons en wellicht nog meer geïnteresseerden apart naar Nemo te gaan om daar twee DEEP duiken te doen met Frans, ons het brevet te geven zodat we in het voorjaar deep kunnen gaan in Somewhere en daarna nog een keer in de zomer in Nederland buiten te deepen, want dat hoort officieel wel bij het brevet. Maar ja. Nederland, koud, diep, zeer koud, dus effe wachten tot het dan in ieder geval bóven water een graadje of 25 is, zodat je na zo'n koudediepeduik ervaring weer snel opwarmt. Nu geen optie.

Zondagmorgen dan toch een uurtje later dan normaal hardgelopen. Ik mijn rondje van 5,6 km met van te voren een pijnstiller want had nog wat restantje hoofdpijn van het duiken (zucht) en ter voorkoming van de gebruikelijke après-running-headache. Helaas toch wel weer hoofdpijn in de loop van de zondag, maar die kon ik zonder extra medicatie goed onder de duim houden (veel blijven drinken en eten), maar dan wel voor het slapen gaan een Alève-je. Vanmorgen dan toch wel tamelijk fris uit de eendenveren en met een door mannetje gemaakte smoothie mét mango hup naar kantoor tussen alle kinderen-naar-school-breng-moeders. Helaas is het geen fietsweer meer. 's Morgens wel maar 's middags is het dan al donker en dat fietst niet leuk. Bovendien moet ik vanavond mijn favoriete hobby bezigen namelijk boodschappen doen (bllll!), maar goed, dan ben ik er de rest van de week vanaf. Is ook wel weer wat van te zeggen en ik weet precies wat ik eet. Goh, doe ik al vanaf mijn twintigste! Tis wat! Kreeg ooit eens een boek dat heette iets van 'menu's voor 365 dagen' en daar is het mee begonnen. Doe het nog steeds: iedere maandag opschrijven wat ik de rest van de week eet. Voordelen te over:
- ik hoef maar één keer in de week naar de supermarkt
- scheelt dus een hoop geld, want ik hoef niet iedere dag 's middags als je honger hebt boodschappen te halen
- ik eet altijd goed en gezond en gevarieerd
- ik hoef niet iedere dag na te denken 'wat zal ik nu weer eens gaan eten?'
- ik heb altijd voldoende in huis om af te wijken van het weekmenu

Kikkerbillen bijvoorbeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...