Unheimisch

Ik voel mij een beetje unheimisch vandaag [beangstigend, naargeestig, onaangenaam, onguur, onheilspellend, unheimlich, akelig, griezelig]. Een rare dag. Vandaag gaan wij met het bedrijf over naar een andere locatie voor de servers. Die draaien dan niet meer bij ons in het pand, maar bij een ander bedrijf. Een speciaal IT bedrijf. Op dit moment zouden alle verbindingen uitschakeld moeten zijn, maar omdat ik op een zg standalone werk - wel in het netwerk maar niet via een terminal server - kan ik nog 'gewoon' overal bij. Maar de andere collega's niet. Die zijn nu zaken aan het opruimen, iets waar je normaal gesproken niet aan toe komt of gewoon geen zin in hebt. En ik, ik ben de projectleider dus ik weet niet hoe mijn dag eruit ziet vandaag, of ik hier moet blijven tot in de late avonduren of niet. Ik ben geen IT-er en zit er alleen maar bij om erbij te zitten, maar ben geen actieve schakel. Dus nogal onzeker. En ik heb er al een broertje dood aan om 's avonds op kantoor te moeten blijven! Vroeger denk ik te veel gedaan. Nu geen zin meer in. Mijn hoofd blijft dan maar doormalen de hele nacht. Zo'n gedachtenmolen wat je niet kunt stoppen. 's Avonds moet ik geen inspannende dingen doen met mijn hoofd, niet meer nadenken, maar gewoon dom TV kijken of een boek lezen. Anders werkt het niet bij mij. Niet meer. Vroeger was het allemaal geen probleem, maar tegenwoordig moet ik uitstuiteren na een dag werken. Dus ik hoop eigenlijk dat ik op een gegeven moment gewoon naar huis kan en eventueel moet terug komen om de boel af te sluiten. Maar dan word ik weer gekweld door dat eeuwige schuldgevoel van moet ik niet op kantoor blijven. Ondanks dat het - in mijn optiek - niet echt nodig is, want ze zijn met z'n vijven hier - IT nerds - met een oud-medewerker. Dus wat moet ik daarbij? - dikke zucht -
Ik moet het dus maar afwachten en ik zie het wel. Volgens mij hoor ik die blèr van een Adèle weer op de radio.... Ugh!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...