Nog meer stof....

Alles onder het zaagsel en stof.... :-(
Gisteren kwam ik thuis nadat ik bij de AH eerst wat boodschappen had gedaan en ik kreeg de schrik van mijn leven. Alles, maar dan ook alles zat dik onder het stof en zaagsel.... De aannemer had de eerst rachels voor het verlaagd plafond aangebracht, maar blijkbaar had de zaagmachine binnen gestaan, omdat het hier gisteren nogal regende. Had ik eerst gewoon het idee om mijn overgebleven prakkie van zondag op te warmen in de magnetron, moest ik eerst de magnetron ontdoen van een dikke laag zaagsel en stof. En niet alleen de magnetron. Ook de waterkoker, de blender en de citruspers. En dan heb ik het nog niet eens over de rest van het huis....

Op zich natuurlijk te verwachten als je aan het verbouwen bent, maar ik had geen idee dat de aannemer dit vandaag zou oppakken anders had ik de boel goed afgedekt en opgeruimd. Gelukkig had ik de TV wel afgedekt met een doek, maar de rest niet (zie de foto op de blog van gisteren). Nadat ik eerst flink heb lopen tieren en janken en de magnetron heb uitgegraven, toch maar eerst mijn eten opgewarmd. Op het (stofvrije) dakterras samen met twee wijntjes verzachtte dit de boel enigszins en ik ben daarna het huis maar weer eens met de stofzuiger te lijf gegaan. Ik heb het niet eens afgenomen met een vochtige lap op zo, want voor hetzelfde geld is het vanavond weer 'feest'. Wel alles afgedekt en nog meer weggestoken en beseft dat eten thuis gewoon even niet mogelijk is. Vanavond dan maar ergens gaan eten, het is niet anders.

Ja, op zulke momenten voel je je dan wel heel alleen, maar aan de andere kant wel beter dat ik ook alleen was, want anders had een ander het wel moeten bezuren. Ik was pas tegen half negen klaar en heb daarna gedoucht en ben mijn bed in gekropen. Ik heb als te verwachten niet zo goed geslapen en erg veel last gehad van LRS. Je ziet dat dit dus ook samenhangt met stress. 


De volle containers worden weggehaald.
Vanmorgen was ik erg vroeg wakker - kwart voor zeven - en ben eruit gegaan, want vandaag komen ze de twee vuilcontainers ophalen en één nieuwe lege ervoor in de plaats terug zetten. De man was keurig op tijd en na een dik half uur had ik een nieuwe container aan de zijkant van het huis, dus heb ik mijn tuin ook weer terug. Ik had ondertussen mijn smoothie klaar gemaakt en alles van de blender en citruspers maar weer schoon in de vaatwasser gezet, want daar staat alles tenminste stofvrij. Daarna gaan douchen, mijn bed goed afgedekt, de dubbele gordijnen voor mijn slaapkamer vast getapet en nu maar hopen dat het vanavond minder erg is. Ik zal toch op z'n minst de trap en de gang boven redelijk schoon moeten houden wil ik mijn slaapkamer schoon houden, anders loop ik alles zo weer naar binnen.

Gelukkig is het dan goed weer en kon ik buiten op mijn terras eten en mijn bakkie thee drinken. Dan kom je daar toch wel even bij zinnen en daar is tenminste geen stof. Nu gaat het wel weer, maar ik baalde als een stekker gisteren.

Wat dan nog het meest bijzondere is aan dit euvel, is dat de aannemer Jan op z'n donder gaf toen die in zijn onwetendheid de haakse slijper in de muur zette, dat ik nu twee uur kon gaan lopen schoonmaken. En nu doet die man hetzelfde...

Nee, ik ben niet ontevreden over deze man, echter zijn communicatie is praktisch nul. Ik weet per toeval nu naar welke datum hij werkt - de 24e juni - maar tegen ons heeft hij dat niet verteld. Ik weet dat van de loodgieter. Ik weet nog steeds niet welk budget hij aan houdt. Ik ga ervan uit dat hij het door mij opgegeven bedrag aanhoudt, maar na een paar keer vragen zonder antwoord, ben ik benauwd het nogmaals te vragen. Bovendien weet ik ook wel dat het best lastig is om er een nauwkeurig prijskaartje aan te hangen, net zo goed als dat het erg lastig is om er een dagplanning af te geven omdat je nooit weet hoe iets loopt. Ik weet 100% zeker dat alles goed komt en ik wist ook dat ik het er moeilijk mee zou hebben, met zo'n drastische verbouwing. Dagen als gisteren horen daarbij, hoewel je er op dat moment niet om kunt lachen. Later hopelijk wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...