Toiletmuur weg, pot blijft staan

Vrijdag - de dag ná Hemelvaart - zijn wij eerst op ons gemak naar de markt gegaan om eten in te kopen voor het weekend. Langs de groenteman, de visboer (sardientjes!) en aardappelman. Dan nog de kruidenier die op de kleintjes let en met zwaar overbelaste fietsen weer terug naar huis, terug naar de tuin vol containers en een huis vol stof.

Na het inruimen van de boodschappen onze oude kleding weer aangetrokken. Vandaag hebben we de muurtjes rondom het toilet beneden afgebroken. Nu staat enkel de pot er nog. Die moesten we nog laten staan van de aannemer en als het moet kan je deze nu dus nog gebruiken, ondanks dat-ie behoorlijk lekt als je doortrekt. Wel even een soort gordijn om je heen trekken, dan zit je 'lekker privé'  ;-)


Toiletmuren afbreken
De aannemer had ook een lang weekend en wij hebben gewoon datgene weggehaald wat weggehaald moest worden. 's Avonds hebben we boven op de BBQ lekker de sardientjes opgegeten die ons uitstekend smaakten. 

Donderdag hadden we de ingezaagde muur voor het nieuwe toilet weggehaald. Dat was in feite niet zo heel veel werk, maar het moest wel omzichtig gebeuren en beheerst.

Al met al ondervind ik toch wel best wat stress van deze verbouwing. Het is niet alleen de onzekerheid over wat wanneer gaat gebeuren, het commentaar wat je krijgt over je doe-het-zelf capaciteiten, maar ook dat knagende gevoel van 'komt het wel goed en wordt het niet groter dan mijn budget'. Het zelf regelen en op elkaar afstemmen van diverse partijen, is niet mijn ding en ook daar heb ik kopzorgen over. 

Het leven in een huis wat helemaal niet meer jouw huis is in verband met de troep en dat niets meer op z'n plaats staat, overal stof en rotzooi, het behelpen, het blijven schoonmaken....Het valt niet mee en dan ben je nog maar vier dagen bezig.

Wat wel weer leuk is dat de zon regelmatig begon te schijnen die dag en we de opbrengst van onze zonnepanelen goed konden volgen. Erg leuk om de meter van 0 naar 3 te zien veranderen, en hopelijk nog een flink groter getal in de toekomst natuurlijk.


Het nieuwe kozijn voor het nieuwe toilet.
Zaterdag waren wij al vroeg wakker want de C1000 bij ons aan de overkant gaat weg. Daar komt een Jumbo en vandaag ging alles voor 50% weg en de winkel was al om 07.00u geopend. Hordes koopjesjagers waren al paraat om zeven uur en dat veroorzaakte flink wat drukte. Wij hadden onze Magnums Mini's al ingeslagen en zijn de C1000 niet in geweest. Pffft, moet er niet aan denken!

Vandaag heeft Jan voornamelijk gewerkt aan de elektra en heb ik wat wasjes gedraaid in ons buiten washok. Dat gaat best. Het is wat behelpen maar het gaat. Tegen één uur zijn wij zo'n beetje gestopt omdat we waren uitgenodigd voor mijn neef z'n verjaardag die op 3 juni 18 wordt. Daar hebben we een zalige zeebaars van de BBQ op, maar we waren best moe en zijn ook op tijd weer naar huis gegaan.

Zondagmorgen ben ik eerst wezen hardlopen, maar dat ging niet zo goed. Omdat we die avond ervoor dus zo calorie-arm hadden gegeten, had ik een ontzettende honger en liep ik echt op mijn reserves die ochtend en bovendien was het best warm. Afin, ondanks dat toch acht kilometer met twee korte pauzes gelopen. Jan heeft de elektra verder gedaan en is daarna in de middag gaan lopen. Dan nog even snel twee avocado's gehaald bij een supermarkt verderop, guacemole gemaakt en op ons gemak even gerelaxt op ons nieuwe dakterras. Met twee Margarita's. 

En morgen wieder an die Arbeit.... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...