Floets en weg weekend....

Gebeurt er überhaupt nog wat in huize Weltevree qua verbouwing? Nou, op dit moment weinig. We doen wat kleine dingen, zijn aan het inventariseren en ook dat kost tijd en voor je het weet is je weekend voorbij.

Afgelopen zaterdag hebben we eerst de nodige rotzooi gedumpt bij de vuilstort. Er komt weliswaar te zijner tijd wel weer een container in de tuin, maar het kan maar weg zijn. Kost even wat gesjouw, maar dan is het voorbij en niet meer mijn zorg. Daarna met de auto door de wasstraat en doorgereden naar de duikwinkel om in mijn duikbril een leesgedeelte te laten zetten. Daar direct een identieke tweede bril gekocht omdat dat mij is aangeraden en na vier jaar duiken mag ik best weer wat nieuws. De nodige informatie gehad over overstappen naar een wing, ofwel enkel ofwel dubbel, hoewel ik dubbel tien net even iets te veel van het goede vind, maar dubbel 8 1/2 of enkel 10 mij al goed lijkt. Het gaat mij meer om de betere balans in het water en het feit dat je dan nog minder lood nodig hebt. Bij een wing zit de lucht als het ware op je rug naast de fles. Bij een BCD - een normaal gangbaar duikvest - zit de lucht ook voor op je borst waar het in feite niet gewenst is en wat voor instabiliteit kan zorgen. Een wing heeft een metalen backplate, zoals dat heet en is zwaarder dan een BCD, dus geen optie om mee te nemen op vakantie als je beperkt bent in je gewicht. Allemaal overwegingen. De totale investering komt toch snel op zo'n duizend euro - wing plus nieuwe flessen - maar ik neem het mee en denk er over na en misschien voor volgend jaar. Ik zie wel.

Na de duikwinkel met de fiets naar het winkelcentrum en nog wat boodschappen gedaan en dan is je zaterdag heel snel voorbij. Ik baalde daar wel van. Die dagen glippen als zand door je vingers...


Stukje hardlopen
Zondagmorgen eerst hardgelopen. Zeven kilometer terwijl ik er vijf wilde lopen. Weer eigenwijs. Had er last van de rest van de dag. Maar op het moment liep ik gewoon lekker - het was lekker fris buiten - en dan is het moeilijk om na vijf kilometer te stoppen. Afijn. Desondanks de dag soort van nuttig besteed om eens te kijken naar planken voor in de keuken. Doen we het van de Gamma of de Praxis of bestellen we de planken bij een bedrijf in Haarlem of Eindhoven - als ze al eens gaan reageren tenminste [zucht]. Ja, dat reageren op offerte aanvragen schijnt toch wel erg moeilijk te zijn....

In feite het enige wat wij echt hebben gedaan aan ons huis is dus de boel opgeruimd, de WC-rolhouder opgehangen, alsmede het haakje voor de handdoeken en al eerder de borstel- en reserve rolhouder. Zo, en moe dat we waren! 


Nu zijn we bezig met het keukenblad. Ik heb gisteren wat stalen meegekregen van een leverancier en - hoe moeilijk het ook is - ik denk dat ik er uit ben.

Hopelijk valt de levertijd mee en kan het snel gefabriceerd worden. Nu moet de keuken nog wel afgewerkt worden, anders hebben we daar weer een probleem. Er ontbreekt nog een passtuk naast het fornuis en het eiland en dat passtuk wordt een soort open kastje van 10cm breed waar wij onze snijplanken in kunnen opbergen. Er er ontbreekt nog een passtuk tussen de vaatwasser en de koelkast en dat wordt een wijnrek. Dan moeten nog de plinten gemonteerd worden en ik heb twee extra binnenlades besteld voor die ladekasten waar ik het eerder over had. Dan nog een oplossing voor áchter het fornuis. In feite wil ik daar weer zo'n hele dunne stenen composiet plaat als ik eerder had, maar daarvoor moeten we in Oostende zijn waar we die hebben gekocht. Hier bij de tegelhandel hebben ze die niet, die zijn allemaal veel dikker. De plaat waar ik het over heb is denk is zo'n twee millimeter dik. 


Nogmaals de uitgezochte kleur en een glimp
van de keukenvloer
Dit weekend dan misschien de hal wat afwerken met het restant van het parket en dan meteen de kapstok die ik dit weekend heb gekocht ophangen. Het wachten is op de schuifdeur van de hal naar de kamer/keuken en de deurkrukken die er ook nog steeds niet op zitten (heb maar even prul krukken gekocht anders is het wel heel erg behelpen met een schroevendraaier steeds....).

En wie weet, misschien is er nog ergens een verloren uurtje dat we nog eens een keer een duikje kunnen doen....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...