Bijna weer een jaar voorbij

Vandaag alweer de eerste dag van de laatste maand van 2016. Tijd om over het afgelopen jaar na te denken. Toch? Ik doe daar niet zo aan. Wat geweest is, is geweest en doe dan ook geen recaps. Komt ook omdat ik geen doelen stel of goede voornemens heb. 

Als we dan toch moeten recappen, kan ik zeggen dat ik een uitermate ontevreden jaar achter de rug heb. Dat komt voor een groot deel door de overgang in combinatie met werk, wat op gezette tijden een onmogelijke lastige combi is. Ik heb me veel moe gevoeld, veel lopen balen en stressen en zelfs niet echt een heel ontspannen duikvakantie gehad. Dank u, hormonen!

Ook met het hardlopen ging het niet goed. Ik stel ieder jaar een doel (daar dan weer wel) om 450 km te lopen, maar dat heb ik dit jaar niet gehaald. Ik heb meer gefietst dan hardgelopen en dat alles vanwege een blessure, de warme zomer en in oktober een forse griep.

En bovendien, voor je het weet is het jaar voorbij en lijkt het vorige week dat de narcissen bloeiden in het bos.

Gelukkig zijn mijn ogen geopend door twee dames die mij even vertelden dat alle malaise die ik voel 'gewoon' horen bij de overgang. Sinds die dag dat ik dat hoorde, voel ik mij stukken beter (of komt het omdat de baas gewoon veel weg van kantoor is.... hummmm...). 







Het hardlopen helpt enorm tegen de overgangsperikelen, hoewel ik gisteren wat minder relaxt heb gelopen, zelf een beetje mopperend, omdat ik mijn enkel niet goed had ingetapet. Ondanks dat heb ik vandaag niet of nauwelijks last, dus wie weet gaat die verdomde spier op een gegeven moment gewoon weer meewerken.

Wat ik ook doe/probeer sinds een kleine maand is elke dag tien minuten mediteren. Elke dag lukt mij niet altijd, zeker in het weekend als ik met mijn mannetje ben komt het er niet van. Maar ik denk daar nu toch wel profijt van te voelen. In feite is het je hersens trainen. Want net als je spieren kan je ook je geest oefenen en sterk maken. Het helpt in de strijd met de hormonen, collega's en wederhelften en is daarom aan te raden. Ik doe het met Headspace (nee, geen aandelen). Is wel in het Engels maar die beste man heeft een hele fijne stem. Inmiddels wel betalend - anders strand je na 10 sessies - maar we proberen het gewoon een jaar.

En omdat het de eerste van de maand is, weer tijd om mijn financiën bij te werken en toch een paar minuten te staren naar mijn spaarrekening en de wens uitspreken dat ik deze maand wél een getal met een flink aantal nullen vóór de komma win. En anders, en anders hé, dan zeg ik én de Staatsloterij op én de Bankgiroloterij. Zo. Lekker puh.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...