Food TAG

Bij  Mevrouw Williams en Klivia vond ik deze foodtag. Een heerlijk foodtag. Ik ben gék op lekker eten. Jammer altijd dat ik zo snel vol zit! Ik zou willen kunnen eten tot ik erbij neer val! En alleen maar lekkere dingen....

Mijn versie:
Wat is je favoriete ontbijt? Ik ben een slechte ontbijter. Ik krijg geen hap door mijn keel 's morgens. Zo'n beetje doelloos op een boterham met kaas zitten kauwen is niets voor mij. Ik ontbijt het liefst met een bak yoghurt vol met vers fruit of een scrambled ei met gerookte zalm. Daarbij natuurlijk een glas vers geperst fruitsap én een bak koffie.
Hoe drink je je koffie? Zwart, maar met gekookte volle melk vind ik koffie ook lekker. En in Griekenland is het Frappé oftewel ijskoffie. Zalig!
Wat zit er op je lievelingsbroodje? Echte boter met een gekookt ei.
Soep of salade? Ligt aan het weer. Het gaat er allebei goed in, mits goed gevuld (in beide gevallen).

Nooit meer zoet of nooit meer hartig? Ik ben niet zo'n zoetekauw, maar een kop koffie zonder koekje vind ik niets. Maar als ik toch moet kiezen dan maar nooit meer zoet.
Welke keuken (land) is je favoriet? Ik eet héél erg graag Aziatisch, maar Spaans of Grieks, Frans, Italiaans, Belgisch of gewoon Hollands (boerenkoolstamppot!) vind ik ook niet te versmaden. Deutsche Bratwurst daarentegen hoeft niet zo van mij.
Wat is je favo foodfilm? La Grande Bouffe! Haha, grapje. Smerige film. Ik ken er niet zo veel. Chocolat. Dat is een zalige aparte film, beetje mysterieus en zo. Ratatouille, met die rat. Superleuk. Het Regent Gehaktballen... [lacht zich rot]
Wat is je meest ultieme guilty pleasure? In één keer een zak Emping Blado opvreten óf die nootjes Katjang Pedis. Ik haal het dan ook maar niet in huis.
Wie is je grootste inspiratiebron? Ik heb niet echt een inspiratiebron, maar die Jamie die kookt wel erg inspirerend. Daarnaast kijk ik graag naar Ramon Brugman bij Binnenstebuiten. Bij hem ziet het ook altijd zo simpel uit.
High end of Low profile? High End. We gaan niet vaak uit eten, maar als we gaan doen we het goed. Eén à twee keer per jaar. 
Wat is je lievelings restaurant? Ons favo restaurantje is Het Vlasbloemeken in Koewacht.
Boodschappen doe ik bij: Meestal AH omdat die logistiek gezien het gemakkelijkst aan te rijden is, ze altijd alles hebben - het is een XL - en af en toe ook van die aparte dingen. Bij de Lidl zie je me niet - alleen voor WC papier - en ik kom ook wel bij de Jumbo omdat die op nog geen drie passen bij mij vandaan zit, maar ik vind het geen fijne winkel.
Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is: Ik ben echt gék op oesters.

Wat is je favo cocktail? Op dit moment Margarita maar ik vind de meeste cocktails erg lekker. Ik drink ze te weinig...
Koffie met George (Clooney) of Heston (Blumenthal)? Net als Klivia moest ik even googelen wie Heston was, maar dat is die kok ja inderdaad. 'Ken' 'm wel. Als er nou stond 'lunch' in plaats van 'koffie' zou ik voor Heston gaan, maar die George mag ook best een kopje koffie komen drinken.... Vind ik...
Wat mag niet ontbreken in jouw keuken? Ervanuitgaande dat de keuken volwaardig is, dus mét fornuis ;-) zou ik zeggen: mijn (Ikea) mes met een houten handvat.
Mijn favo snack is: toastje met Magor.
Wat zit er op jouw pizza? Mozzerella, artisjokharten, tomatensaus (natuurlijk), gorgonzola, en kruiden.

Wat lust je echt niet? Dan moet ik écht even nadenken... Ik heb ooit eens varkensoortjes gegeten. De eerste happen waren ok, maar ik was dat al snel zat. Net als tripe. Niet mijn favoriet. Maar volgens mij lust ik alles wel.
Mijn favoriete foodblog is: Die heb ik niet. Vroeger nam ik vrij veel over van de AH site, maar sinds die is veranderd kan ik daar niet zo goed meer mee overweg. De rest komt uit mijn koker of uit één van de vele kookboeken die we thuis hebben.
Het gekste dat ik ooit gegeten heb is: Die varkensoortjes dus.

Wat staat er op je food bucketlist? Ja, ik wil nog eens heel graag een Turduckquen maken en dan het liefst in een grote kuil wat eerst heel heet is opgestookt, The Beast erin en dan uuuuuuren laten garen! Er zijn (natuurlijk) verschillende variaties, zelfs dat je de Turduckquen nog in een varken duwt, hieronder een 'serieuze' variatie. 
Niet voor gevoelige kijkers, obviously.... ;-)

En nou ja, vooruit: ook die met dat varken dan:


En voor de vegans en vegetariërs onder ons:


;-)

Ik kan niet leven zonder: Als het om eten gaat, dan kan ik me hier niets bedenken. Water? Koffie? Koekje?

Zo. Gegeten en gedronken. Nu nog gaan verzinnen wat we dit weekend gaan eten. Misschien is (zelfgemaakte!) pizza nog niet eens zo'n gek idee....

5 opmerkingen:

  1. Deze tag neem ik nog eens over ;) Leuk jouw antwoorden te lezen!
    Ik kan niet zonder mijn ontbijt! Een dag zonder mijn havermout beginnen is de rest van de dag miserie :D Maar scrambled eggs zouden er ook nog wel eens in gaan ;)
    Dat filmpje op het einde is echt tè grappig! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom hier via Kliefje.... leuke antwoorden ! Je leert me woorden die ik nog niet kende ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk is deze kwam er ook via Kliefje.

    Ook een leuke eetfilm is Julie en Julia met Meryl Streep die Julia Childs speelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moest die ene meneer ook even googlen. Nou, doe dan maar George. ;-)

    En Magor ga ik binnenkort 'ns in huis halen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...