Weekend vol bloemen

Ouder worden is een raar fenomeen. Met name de veranderingen in je lichaam worden meer en meer merkbaar. Waar bij een 'jong' lichaam de afvalstoffen uit de cellen in je lichaam worden gerecycled, zo neemt deze werking af naarmate je ouder wordt en er blijven meer afvalstoffen in je lijf*.

Dit resulteert o.a. ook in andere pijntjes omdat zenuwbanen bekneld raken en zuurstoftoevoer niet meer optimaal is, zoals ik heb in mijn enkel en nu ook in mijn rechterschouder. En ik heb er weer iets nieuws bij: hoofdpijn 's nachts.

Ik word er zuchterig van. 

Misschien ben ik ook wel aan vakantie toe. Niet getreurd: deze is in aantocht.

Eerst nog wat lopen rommelen met mijn camera (klik op de foto voor een vergroting):


Fluitekruid

Paardebloem

Gras(?)aar met tor

Smeerwortel

Schaap

Shoarma... eh.....lam... (Conny toch...!)

Peperboom

Geen idee...

Allemaal boshyacinten

Zoekplaatje: kikker

Kikker

Meerkoet jaagt op kikkers

Ook geen idee wat dit is.

En omdat Akelei zo'n dankbaar model is...

En omdat het zondagmiddag best goed toeven was uit de wind in de zon, alvast een beetje in zomerse sferen komen met housemade guacemole, nachos en zelfgemaakte mojito.




Zaterdag hebben wij praktisch de hele dag besteed aan het maken van een (waterdicht) afdak op mijn dakterras. Goed vastgesjord, want op het dakterras kan het fors waaien. Nu kan de tafel er mooi onder staan en kan ik er blijven zitten als het op zo'n zwoele zomeravond begint te onweren. Heerlijk!

Zondag niet gelopen vanwege mijn blessure, maar wel een fors eind gewandeld (vandaar de foto's: ik ga de deur niet meer uit zonder fototoestel), koffie met appeltaart genomen bij een zorgmanege (heet dat zo?) waar ze ook heel veel brocante hebben. Ik word daar wel hebberig van, maar ik moet nog even geduld hebben. Straks heb ik meer ruimte, want ik heb wel een paar leuke dingetjes gezien.

Er stond wel een schitterend paard:



En in de zon, uit de wind, onder het genot van een mojito en quacemole even een tekening gemaakt van ons terras en de oprit, hoe we dat willen en van welk materiaal, zodat we hier een offerte voor kunnen opvragen. 

O ja, nog iets leuks gedaan: ik heb de kontjes van een bosje bosui afgesneden en deze in een laagje water gezet. Schijnt dat dit dus gewoon weer gaat aangroeien! Ben benieuwd.



* bron: mens en gezondheid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...