Bloemen, dennen en blokhutten

Gisteren in de tuin even in de weer geweest met mijn camera











Altijd leuk om met foto's bezig te zijn, hoewel het wel aardig wat tijd kost. Ik maak foto's in RAW formaat en 'moet' ze daarna dan toch altijd wel bewerken in die zin dat je ze moet omzetten naar JPG en dan kan je meteen hier en daar wat bijwerken.

Groot voordeel van RAW is dat er veel meer data zit in de foto's. De bestanden zijn dan ook groter. Meer data betekent meer verfijning, dus je kunt veel meer doen met je foto's. Soms zijn de foto's gewoon goed, en is het enkel converteren naar een meer behapbaar formaat: JPG.


De foto hierboven is van een grove den. Ik heb tijdens een wandeling een dennenappel meegenomen - die ligt er bij zoals je ziet - en de zaadjes zijn nu ontkiemd. Spreekt voor zich dat deze den-to-be in de nieuwe tuin komt.

Gisteren niet hardgelopen vanwege een hardnekkige blessure: TPPD (Tibial Posterior Tendinitus Disfunction) die maandagavond ineens in volle hevigheid toesloeg doordat ik op het strand heb (hard)gelopen. Zo erg, dat ik er bij tijd en wijle niet op kan staan. Alsof er een mes in wordt gedreven. Gelukkig kan ik vanmiddag terecht bij de fysio.

De plaatsing van het tuinhuis is uitgesteld 😡
Zou volgende week gaan gebeuren, maar maandag kwamen ze ineens in de lucht dat die datum niet ging lukken. 


Zin twee van hun logo gaat dus niet op. Zeker als je beseft hoe lang geleden wij dit al hebben besproken. Afijn, het is ook niet zo dat wij mega-haast hebben, maar wij maken er tijd voor (lees: verlof vragen op het werk) wat al lastig is en dan zeggen ze dat het niet gaat lukken. Beetje jammer.

4 opmerkingen:

  1. Prachtige tuinfoto's! Akelei zit er tussen volgens mij?
    Jammer van het uitstel van de blokhut. Het zal wel ergens goed voor zijn, denk ik dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bovenste vier allemaal akelei. Verder ooievaarsbek en pioenroos. Ach ja, dat tuinhuis komt wel goed. We hebben geen haast.

      Verwijderen
  2. Zijn het akeleibloemen de eerste paar foto's? Die vind ik zo apart met die hangende lampionnetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...