Slecht geslapen.

Het is vreemd. Ik heb - voor mijn gevoel - erg slecht geslapen vannacht. Nadat ik een erge leuke film had gezien op TV (Open Season) iets later dan normaal naar bed. Wat scheelde het nu? Ik denk een half uur. Maar eenmaal in bed kon ik niet slapen. Begon al met een lamp die uit hoort te gaan op de tijdschakelaar en dat gewoon vertikt, dus ik er weer uit om elf uur, lamp uit, weer in bed. Dan ineens vreselijke last van enge benen, ondanks de medicatie die ik had genomen. Zucht. Er weer uit, plassen, wat drinken en rond twaalf uur dan maar een halve oxazepam en nogmaals een halve 'enge benen' medicatie. Volgens mij ben ik 's nachts ook nog wakker geweest maar weet dat eigenlijk niet meer. En dan natuurlijk weer vroeg wakker vóór de wekker om kwart over zes (en de wekker gaat om kwart over zeven), maar de wekker uit gezet en zeer onrustig doorgeslapen tot acht uur. Ja, te laat, maar ach. Ik dacht toen, ik zal wel vreselijk brak zijn vandaag, maar dat ben ik dus helemaal niet. En dat komt volgens mij door dat halve oxazepammetje. Ik heb dat ooit eens gekregen, lang lang geleden, toen ik zeer slecht in m'n vel zat. Maar ik heb het nooit echt veel gebruikt en zeker al niet een hele, want dan voel je je zo gammel 's morgens. Dus ik heb dat sindsdien in huis 'voor het geval dát'. En alleen dat al geeft je al de nodige 'rust'. Ik doe vaak een jaar met een dosis van twintig van die tabletjes. Ik neem vaak een halfje als ik een jetlag wil vermijden. Bijvoorbeeld toen naar Saba. Als je dan gaat slapen gewoon een halfje en je hebt veel minder last van jetlag. Maar normaal gebruik ik dat niet. Ik mot die rotzooi niet. Helpt op den duur toch niet. Beter is valeriaan en misschien helpt dat niet eens echt, maar het gaat dan om het idee. En zeker nu, want ik zit weer in de PMS tijd (nix overgang dus, het is telkens PMS) en dan neemt mijn lijf - en m'n kop - een loopje met me en dan loopt niets zoals het hoort. Buikpijn, vocht vasthouden, ongeduldig. Lastig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...