Alles nieuw

Een nieuw jaar, nieuwe verwachtingen, nieuwe voornemens.

Een nieuw jaar
Lijkt mij logisch als we volgens de Gregoriaanse kalender rekenen. 2012 belooft weer een tumultueus jaar te worden. In ieder opzicht. Misschien niet voor mij persoonlijk, maar ieder jaar gebeuren er weer vervelende, mooie, indrukwekkende, spraakmakende dingen. Volgens de Maya's is er een ommekeer in 2012, wat van alles kan betekenen natuurlijk. Misschien zien we massaal eens in dat we zo niet langer kunnen doorgaan. Eindigen de oorlogen en dat kinderachtige getreiter en gezeur onderling wereldwijd en zien we eindelijk eens in dat we met z'n allen op één wereldbol leven en we beter de handen ineen kunnen slaan dan ieder voor zich. Die trots en eergevoel, allemaal onzin. Het wordt tijd in te zin dat alles één is en we het voor elkaar doen en niet voor onszelf.

Nieuwe verwachtingen
Persoonlijk heb ik geen nieuwe verwachtingen. Wel oude. Maar of die uitkomen is altijd weer de vraag. Mijn ervaring met verwachtingen is altijd dat de kans groot is dat je teleurgesteld word, even afhankelijk van wat de verwachting is natuurlijk. Ik heb al lang geleden afgeleerd om verwachtingen te hebben. Zelfs voor op het werk. Ik ging dan 's morgen naar m'n werk en had echt de intentie om dan alles weg te werken. Wat niet lukte en waar ik dan een rotgevoel aan over hield. Nu zie ik gewoon wat de dag brengt en heb geen echte doelstellingen meer. Ook in mijn leven heb ik geen echt doel. Als ik maar geniet en niet te veel pieker en eruit haal wat erin zit.

Nieuwe voornemens
Tja. Ik heb er wel eentje, maar is niet persé van toepassing op een nieuw jaar: ik wil minder piekeren, me minder (of geen) zorgen maken, geen beren zien op de weg, wat minder tegen dingen op zien. Veel duiken dit jaar, nemen wat je nemen kunt en proberen de eenzame weekenden zo door te komen, dat ik me daar goed bij voel. Te beginnen aanstaande zaterdag, dan heb ik een beauty arrangement voor mezelf geboekt. Wel erg vroeg - om 8.45 u al - maar is in mijn woonplaats en duurt lekker twee-en-half uur. Inclusief manicure en pedicure. Weer eens wat anders. En daarna gewoon lekker doen waar ik zin in heb. Vrijdagmiddag alle boodschappen halen en zaterdag even lekker aan mezelf laten peuteren.

Een goed begin van 2012 zou ik zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...