Weekend alleen

Goedemorgen deze zaterdag! Normaal blog ik niet op zaterdag, maar ja, met mannetje weg, de TV aan, koffie naast me, broodjes op het ontbijtplankje zit ik mijn mijn laptop voor mijn neus te kijken hoeveel medailles we (Nederland) heeft gewonnen. Even nog een goed woordje gedaan voor Nieuw-Zeeland met de vraag dat als ik ze voldoende support of ik dan bij hun mag komen wonen. Ah toe, ah toe....!

Dus denk ik, kan ik meteen wel wat bloggen. Ik bruis van gevatte one-liners. Nou ja, niet dus, maar ik kan jullie wel deelgenoot maken van hoe zeemansvrouwen hun eenzame weekenden doorkomen. 

Het is allereerst al niet leuk thuis te komen in een leeg huis (gisterenavond), wakker te worden in een leeg bed, op te staan met zo'n lange lege dag voor je - en dan ook nog om 07.45u wakker worden - en het is niet leuk alleen te ontbijten. Gelukkig hebben ze de TV uitgevonden en beweegt er tenminste nog iets in huis.




Huisdieren? Nee, heb ik niet. Altijd wel gehad, maar ik ben zo weinig thuis en nog zo veel op vakantie dat ik het zielig vind voor wat voor knuffeldier dan ook. Ik heb altijd katten gehad en de laatste heb ik in 2004 moeten laten inslapen (longkanker). Kost me te veel verdriet en ik kan ze niet goed genoeg verzorgen (vind ik). Bovendien als ik ooit weer huisdieren neem, dan krijgen ze never nooit geen blikvoer meer van mij, want ik verdenk dat gore eten ervan dat ze allemaal dood zijn gegaan aan kanker (behalve mijn lieveling Toby die tijdens een vakantie waarschijnlijk is aangereden en daarna nooit meer de oude is geworden. Als ik daar nu nog aan denk, en het is toch meer dan 14 jaar geleden, krijg ik nóg tranen in mijn ogen...). Dus dan moet ik van mezelf hun eten zelf maken, dus écht katteneten, als eendagskuikens en vers rauw vlees, zoals ze van nature moeten eten.


Kat van mijn moeder



Ik kan je zeggen dat sinds ik geen katten meer heb mijn huis wel een stuk schoner is. Moest je vroeger eerst een weg banen door de kattenharen, nu kan ik gewoon een week niet stofzuigen. Dus dat is toch ook wel erg lekker. 

Er gaat niets boven de gezelligheid van deze heerlijke beesten, maar toch wacht ik tot ik er meer tijd en gelegenheid (lees: ander huis) voor heb.

Gisterenmiddag ben ik even naar Lelystad gereden, even gegeten bij mijn moesje die volgende week op vakantie gaat. De held. Helemaal in haar eentje een reisje langs de Rijn-Rijn-Rijn (in februari wordt ze 80!). Ik weet in feite niet precies welke rivier, maar ze gaat in ieder geval een riviercruise doen in Duitsland. Doe maar lekker zou ik zeggen en kom thuis met een lieve edoch rijke vent zonder kinderen met een stuk land van minstens 80 hectare....[grijns].


Gelderse Hout - Lelystad



Vandaag heb ik op de planning:

  • ontbijten met koffie
  • me wassen (weet nog niet of ik ga douchen)
  • een was doen
  • dan op de fiets naar de Olmenhorst. Moet boodschappen doen vandaag en dat kan daar ook, zij het beperkt. Er is daar een erg leuke natuurwinkel en je kunt daar ook heel leuk koffie drinken.
  • vanavond eet ik worstjes met courgetterisotto. Dat maak ik gewoon zelf zonder recept.
  • morgen eet ik iets met krieltjes, sla en iets van vlees uit de vriezer (die echt stampvol zit dus die we echt moeten leegeten).
Wat ook niet leuk is als je er even alleen voor staat als er zich een 'probleem' voordoet wat je dan niet even kunt overleggen. En dat heb ik nu, en daar kan ik dan weer de hele dag mee zitten.... Dan is het wel vervelend als je zo'n relatie-op-afstand hebt en dan ook nog niet bereikbaar bent voor elkaar....

Komt tijd komt raad. Straks maar met de fiets wind tegen (natuurlijk!) mijn hoofd leeg laten waaien...

6 opmerkingen:

  1. Tja voor mij is het feest als ik al eens een keertje het huis voor mij (we rekenen de 2 honden en de kat dan even niet mee...) alleen heb. Maar als dat inderdaad maar hoop en al 2 keer per jaar voorvalt, dan is dat natuurlijk helemaal anders. Ik zou zeggen probeer er het beste van te maken. Je hebt in ieder geval grootse plannen voor vandaag... misschien punt 2 toch even doen voor je aan punt 4 begint? ;-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien is het voor de laatste keer, geen idee. Maar het blijft niet leuk. Je went er niet echt aan. Dank in ieder geval en jij ook fijn weekend!

      Verwijderen
  2. Ik verlang er juist stiekem een beetje naar om eens wakker te worden in een leeg huis, dat ik helemaal voor mezelf heb...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat heb ik ook soms best wel en normaal gesproken vermaak ik me ook wel. Maar soms lukt dat niet altijd....

      Verwijderen
  3. Hier gaat Husband binnenkort voor 3 weken naar het buitenland voor z'n werk. Het idee alleen al laat me nu al de muren oplopen.
    Gelukkig lopen er hier nog een sh*tload beesten rond (onze koters meegerekend :D ), maar de avonden... daar zie ik tegenop.
    Ik begrijp het dus maar al te goed...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De avonden maar ook de ochtenden.... Ach, we overleven het wel, maar leuk is anders. Hoewel ik mij vandaag toch best vermaakt hebt... Jij ook sterkte.

      Verwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...