Lente

Het lijkt wel bijna lente buiten! Net even naar het tuincentrum geweest om een paar orchideën te halen om de verkoopafdeling op te vrolijken en ik had het gewoon keiwarm. Zelf de orchideën passen niet achter in mijn auto en moest ik dus op de achterbank - in de gordel - zetten. Verder niets op aan te merken op de Peugeot 107 maar ik blijf erbij dat het stuur te laag is - of de stoel te hoog - en dat ik moet uitkijken met bochten nemen als ik schoenen heb met wat hogere hak en dan heb ik het over een hak van 4 1/2 centimeter, want dan zit er nauwelijks 1 cm tussen mijn benen en het stuur en als je dan je handen aan het stuur houdt als je draait, dan kom je met je hand tegen je benen en dat kan tot gevaarlijke situaties leiden. Je hand komt dan klem te zitten tussen het stuur en je been en je kunt niet meer sturen. Blijf erbij dat het een zomerautootje is, hoewel ik totaal geen problemen heb gehad afgelopen winterperiode. Maar het stuur is echt ijs- en ijskoud. En nog wel een echt lederen stuur! En ik zit voor mijn gevoel te hoog, zeker als ik wat hogere schoenen aan heb.

Afgelopen donderdagavond ons 'examen' DEEP gedaan. Had toch nog drie antwoorden fout (van de veertien), dus dat was best veel. Ik had dan ook de theorie uit het PADI boek bestudeerd en niet die van het SSI boekje. En dan kunnen er vragen zijn die in het PADI boek helemaal niet voorkomen. Bijvoorbeeld of een duik op grote hoogte hetzelfde is als een duik op zeeniveau. Nou ja, ik had kunnen weten dat het niet zo was, maar ik had geantwoord dat er geen verschil was, maar dat is natuurlijk wel zo. Is gewoon natuurkunde. Dan binnenkort nog naar Nemo33 om daar twee diepduiken te doen, en dan nog één keer ergens 'in de natuur'. Helaas in Nederland. Bah. Koud en donker.

Afgelopen weekend aardig sportief geweest. Zaterdagmorgen zijn we op de fiets naar Ikea gegaan waar ik twee vloerkleden heb gekocht en van daaruit even langs Marqt voor de boodschappen. In totaal zo'n 28 km. Ik had wel weer pijn in mijn linkerheup, waar ik toch eens voor naar de dokter ga, maar ik wacht eerst even af of het blijft. Want ik ken die pijntjes van mij: de meesten gaan spontaan over en eerlijk gezegd heb ik niet zoveel zin in weer dat riedeltje fysiotherapie met de geijkte oefeningen. Met hardlopen de volgende dag voelde ik ook pijn daar. Dat komt natuurlijk omdat ik die dag ervoor gefietst heb. Ik heb wat lopen zoeken op internet, maar het zou geen versleten heup zijn, want dan moet je juist fietsen omdat dat geen pijn geeft. Ik kijk het even aan. Eerst even een ander pijntje, die van mijn rechter eistok, als het tenminste mijn eistok is. Kan ook te maken hebben met de overgang. Toch even gemeld bij de huisarts. De blindedarm kan het niet zijn want die heb ik op mijn tiende er al uit laten halen. Tenzij die darm ineens weer ziende is. Overigens leer ik net dat het gaat om de appendix en niet om de blindedarm.

Verder voel ik mij zo fit als een vis op het droge, hoewel ik gisterenavond keimoe was. Heb dan ook als een roosje geslapen. Ik vind het heerlijk dat de dagen weer langer worden. Wordt nog iets te vroeg donker naar mijn zin, maar geduld, geduld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...