Miss Twijfel

Ik voel mij vandaag weer erg onrustig, beetje depri en gespannen. En heb ook wat lichte hoofdpijn. Vannacht ook niet zo heel goed geslapen: veel wakker en maar liggen dromen van toertochten. Maf toch... En ik weet ook wel waarom ik onrustig ben. Ik heb gepland om vrijdag te gaan schaatsen en hoe gek ook, daar word ik onrustig van. Net zoals je plant [plent] dat je gaat duiken, ook dat bezorgt mij zo'n knijperig gevoel in mijn maag. Je ziet, het heeft dus niets met een bepaalde activiteit te maken, maar meer met dat je wat gepland hebt. Maar ja, ik ken mezelf dus probeer gewoon door te gaan en vrijdag te genieten van mijn dagje op het Nederlandse natuurijs, voordat ik weer niet ga en weer jaren moet wachten. Vanmiddag ga ik maar naar de sportschool, ook na veel wikken en wegen besloten (ga ik lopen, ga ik schaatsen, ga ik lopen én naar de sportschool, hoe dan, met de fiets, met de auto, lopend....). Af en toe word ik gek van mezelf. Maar ik heb wat last van mijn schouder en het lijkt mij dan beter om daar even wat aandacht aan te besteden. Mijn sporttas staat naast me, want als ik die in de auto laat staan is het wel erg brrrrrrr als ik me ga omkleden. En ik probeer niet op de loopband te gaan (kost moeite), maar eerst roeien (goh, wat leuk) en dan op de Wave. Dat is wel een 'dankbaar' apparaat en ik doe daar als het ware een schaatsbeweging, dus met de handjes op de rug. En na de Wave dan de diverse toestellen voor mijn schouders even dan met name en als laatste buikspieren. Dan trek ik een trainingsbroek aan en een dikke trui en rij ik in mijn smerige kleine witte (nou ja, wit....) rugzakje weer naar huis waar ik mijn restant van boerenkool - wat nu buiten staat - tja, extra vriezer - ga opwarmen en me dan na een lekkere douche weer neervlij op de bank en kijk naar het journaal van zes uur op Nederland 1, gevolgd door Dagelijkse Kost op één en daarna nog even wat actualiteiten weer op Nederland 1, dan switchen naar Eén voor het journaal, kijken waar ze nu weer een kwartier hun aandacht aan besteden (kasteelmoord of zo, of weer één of ander schandaal, of mega-ontslagen bij Beckaert of de potvis), dan naar RTL4 voor het journaal, dan naar SBS6 voor Een Dag In De Dierentuin, kijken hoe het met Tatias gaat - het leeuwtje - en dan ..... dan is er niets meer op TV.



Vandaag een wat 'warmere' dag en het spant er echt om of het doorgaat: de Elfstedentocht. Ik denk zelf dat áls ie doorgaat dat het zaterdag wordt gehouden. Lijkt mij dan de beste dag en de mooiste dag want er is voor die dag zon verwacht. We zijn benieuwd!! Frylân Boppe.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...