Zonnige dag

Ik zit heerlijk in de zon. Binnen is het warm en buiten is het zo'n -5. Zalig. Dit soort winterweer bevalt mij wel.
Vandaag gaat het wel wat beter dan gisteren. Met mij dan. Hoewel ik vannacht wel weer wakker werd van 'iets' en vanmorgen om 05.45u van een vrachtwagen die met agregraat volop aan kwam lossen bij de C1000. Daar was ik behoorlijk boos over weer en heb daarna erg los/vast geslapen en gedroomd dat ik er dan maar uit ging, terwijl ik even later wakker werd en besefte dat ik nog in bed lag. Had geen zin om me te haasten, dus was iets te laat op kantoor, maar moest toch nog iemand van de garage ophalen dus het kwam zelfs nog goed uit dat ik wat later was.

Gisteren mijn schaatsen opgehaald. Die had ik laten slijpen. You never know. Ik weet nog niet wanneer en of ik ga schaatsen. Misschien dat ik komende maandag vrij neem of zo en dan even bij de Oostvaardersplassen ga kijken. Daar kan ik zondag al even een kijkje nemen omdat we dan toch naar de Orchideënhoeve gaan omdat ma jarig is. Ik merk nog niet zo heel veel van die 'koorts', hoewel dat snel kan veranderen als ik mensen zie schaatsen.

Gisterenavond lopen etteren met mijn nieuwe smartplugs van de Nuon. Ik heb een tijdje geleden dat e-manager aangeschaft en dat werkt uitstekend en is erg leuk. Je kan precies zien hoeveel stroom je verbruikt op ieder moment van de dag. Leuker is dan ook nog om per apparaat te zien hoeveel het is. Bovendien kan je dan nog van afstand dat apparaat bedienen. Ik heb gisteren één lamp erop gezet en dat ging zonder problemen, maar bij een ander punt ging het niet. Nu zat ik mij te bedenken dat het misschien ligt aan het feit dat op dat laatste punt twee lampen zitten aangesloten en misschien werkt dat wel niet. Ga ik vanavond of vanmiddag na het lopen eens even proberen. Het nadeel van die smartplugs is wel dat je dan geen tweede 'gewone' stekker meer kwijt kunt in je dubbele stopcontact. Daar is niet goed over nagedacht. Als je dus alles - of in ieder geval de belangrijkste  - apparaten op die smartplugs aansluit, heb je op een gegeven moment een soort domotica. Bijvoorbeeld handig op je wasmachine, misschien wel je koffiezetapparaat, op lampen en vooral je thermostaat, maar dat laatste komt ergens in maart meen ik. Ik heb nu al een geprogrammeerde thermostaat, maar ik denk dat het wel handig/leuk is om dat ook op afstand te kunnen. Maar het moet allemaal wel goed werken natuurlijk en ik heb op een ander blog gelezen dat er toch aardig wat problemen zijn.

We zullen het zien. Al met al op het eind is niets belangrijk, ook geen volautomatisch huis. Ik heb gisteren - omdat er niets anders op TV was en omdat ik zo zat te pielen met die smartplugs - 'Mijn Leven In Puin' gezien en dat ging over een man die bergen troep en spullen had verzameld en daar geen afstand van kon nemen. Bleek dat hij een soort troost vond in het materialisme, een soort geborgenheid. Zoiets zou ik me niet kunnen voorstellen. Ik geef niets om spullen. Ik heb wel mooie dingen om me heen verzameld, maar van geen waarde. Als ik bedenk wat ik persé mee zou moeten nemen als ik zou moeten vluchten, is er niet echt iets wat mij zo te binnen schiet, behalve m'n mes, m'n paspoort en warme kleren en goede schoenen. Misschien mijn GSM maar dan moet ik mijn zonne-oplader ook niet vergeten. Maar verder... Vroeger toen ik een kat had, stond de kat op nr. 1, maar ik heb geen huisdieren meer. En ik kan moeilijk mijn goudvissen meenemen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...