Duik nummer 63

Ik ben gisterenavond geheel onverwachts gaan duiken in de Toolenburgplas. Om twaalf uur 's middags wist ik nog niet dat ik dat zou gaan doen. Ik zette een opmerking op Facebook en als reactie kreeg ik: dus je komt vanavond? en toen dacht ik: hé, ja, dat kan ik natuurlijk wel eens doen....

Dus heb ik 's middags na het werk om 15.15u - want 's woensdags ben ik altijd eerder vrij - even langs het duikcentrum gereden en heb ik daar een fles gehaald, want eigen flessen hebben we (nog steeds) niet. Meteen even met de eigenaresse daar wat gebabbeld over Egypte, want het is mijn bedoeling om met ze mee te gaan later dit jaar. Maar ik ga (natuurlijk) alleen - Jan zit op zee dan :-( - en ik ben wel wat benieuwd hoe dat dan gaat. Ik vind het nu al doodeng om alleen te gaan. Stom hè. Jaren gedaan en nu vind ik het niks.

Thuis dingen voorbereid, alles bij elkaar geraapt en ja, niks vergeten! in de auto gezet, in die kleine Peugeot, banken weggeklapt en alles past. Natuurlijk. M'n eten voorbereid want ik vond het wat vroeg om te eten. Wel een broodje weggewerkt, want met hele lege maag duiken is ook niet prettig. Voortaan eet ik wel ervoor, want het wordt ongemerkt toch wel laat. En dat voor een doordeweekse dag is niet prettig. Vind ik niet fijn.

Ik was vrij vroeg op de plek, om 17.55 zo'n beetje, en er zat al iemand - vraag geen namen. Robert geloof ik - en wat gekletst en zo en gezegd dat het voor mij de eerste keer was met andere buddy dus best eng. Zo langzaamaan druppelden er steeds meer duikers en zo zoetjes aan alles in elkaar gezet. Mijn buddy werd Hugo - een Advanced Open Water Instructor, zoals hij trots zei. Ik ken hem wel van gezicht maar verder nooit echt met elkaar gedoken of gesproken. Hij in z'n driedubbel gewatteerde droogpak, ik in mijn 7 mm natpak. En ik zweette al, laat staan hij. Bij de auto dus alles aan en dan richting plek waar we het water in zouden gaan. Dit was vanuit de parkeerplaats gezien meer naar links in plaats van rechts, waar de 'duikstek' is. Vinnen aan, masker op en dan voorzichtig het water in. Het zicht was op sommige momenten bar slecht maar over het algemeen toch erg goed: zo'n 7 meter en ik vond het ook best mooi, zo dat groen golvend landschap onder water. We hebben nog een paling gezien, of althans we zagen iets wat zich snel in z'n hol verstopte en ik hoorde later toen we weer boven water kwamen. We kwamen ook nog vijf andere duikers tegen. Ik heb alles gefilmd met de GoPro maar ik krijg het filmpje niet geupload. Tenminste, ik heb de film van 35 minuten ingekort naar 13 minuten met een programma wat ik niet helemaal goed ken en de film heeft nu een extentie waar ik nog nooit van heb gehoord.

Maar goed. Op zich ging het goed, maar ik ga toch liever met mijn eigen buddy. Je bent zo op elkaar ingespeeld. We hebben 33 minuten gedoken en ik had het wel wat fris op het laatst, maar ik had nog best wel een minuut of tien door kunnen duiken. Als ik met Jan was geweest had ik dat ook nog wel gedaan. Dan hadden we wat groen opgezocht en gekeken voor vis, want nu hebben we eigenlijk niet veel gezien, behalve dan baby-zoetwaterkreeftjes.

Na de duik alles af en uit en snel naar huis want ik had honger. Het was zo rond kwart voor negen eer ik at. Niet echt super ideaal en heb dan ook niet zo goed geslapen. Dat komt niet door het late eten, maar gewoon omdat ik 's avonds bezig ben geweest en dan is het zo lang nog onrustig in mijn hoofd. Bovendien kreeg ik best zware hoofdpijn daarna en dan slaap ik helemaal niet goed.

Al met al leuk want ik had zin om te duiken, maar toch liever met mijn mannetje hoor....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...