Thaise massage

Wat een fraai weer weer vandaag! We hebben niets te klagen en toch is het hier op kantoor inmiddels niet te harden. Maar ik weet wel waarom: als je direct onder een plat dak werkt bedekt met zwart bitumen, is het logisch dat het in no-time te warm wordt. Dus - helaas - moet de airco aan. Ik hou er niet van, want dat betekent ramen dicht, alles dicht, airco aan, droge ogen. Maar wel aangenamer om te werken. Bij mij is het meestal zo: airco aan, airco uit, airco aan, airco uit.

Afgelopen zondagmorgen bij het hardlopen was het ook zo lekker. Toen had het blijkbaar behoorlijk geregend maar toen ik rond 09.15u ging lopen, was het droog, dus alles was nog nat, grote plassen, druppels aan de bomen, natte weg en zo zalig. Het rook zo heerlijk! En dan die vogels. Die floten echt om het hardst! Op dit soort momenten kan ik echt genieten. Mij zie je dan ook niet lopen met muziek in m'n oren. De vogels zijn voor mij al de meest motiverende muziek die er is. Donderdagmorgen heb ik ook gelopen en toen was ik rond 08.30u al in het bos. Jaja, lekker vroeg. En dan die vier dagen doorkomen..... Maar het is me weer gelukt.

Donderdag heb ik mijn huiskamer omgegooid. Bijna letterlijk want het staat nu in spiegelbeeld zoals het eerst stond. Nu heb ik de zithoek bij het raam en de eettafel in de 'donkere' hoek. Het staat direct weer een stuk frisser. De TV staat nog waar-ie stond, maar ik denk dat ik 'm daar laat staan, want nu staat-ie niet zo priminent in de zithoek en je kan nog prima TV kijken.

Vrijdagochtend eerst naar de fysio voor mijn slijmbeursontsteking en ik mag niet meer zo lang hardlopen. Moet binnen de pijngrens blijven en die begon donderdag bij 7 km. Dus zondag 'maar' 6 km gelopen. Hij heeft me wel flink pijn gedaan (die plek gemasseerd, my god, wat deed dat zeer!) en ik heb nu een mooie ster op die plek van tape om zeg maar de huid als het ware op te tillen zodat er wat meer ruimte is. Die slijmbeurs doet zeer omdat je spier er constant overheen zwiept. Daarna ben ik naar de kapper geweest, weer een rib uit m'n lijf voor knippen en föhnen. Dan boodschappen gehaald en alles op de fiets weer terug. Op de markt een lekkere parelhoen gekocht. Kon nu hè. Normaal kom ik nooit op de markt omdat ik vrijdags normaal werk. En dan 's middags naar een Thaise massage, www.preuksa.nl. Ik kreeg vorige week een mail van de plaatselijke ondernemersvereniging en daar stond iets over in, dus ik dacht, ach, laat ik dit eens gaan doen. Altijd lekker een massage.

Ik er dus heen met de auto, want je weet niet hoe je ervan terug komt. Was even zoeken maar uiteindelijk gevonden. Ik werd ontvangen door zo'n petiterig klein Thais vrouwtje. Schoenen uit, sokken uit en ik moest plaatsnemen op een stoel. Kreeg een kop T en ondertussen werden mijn voeten gewassen. Ik zat in een ruimte met rode vloerbedekking en er lagen matrassen op de grond, afgeschermd met gordijnen waarvan sommigen open stonden. Er was verder niemand. Ik moest daarna naar één van die gordijnhokjes met zo'n matras op de grond, waar ik me helemaal moest uitkleden en een papieren onderbroekje moest aandoen. Dan moest ik op mijn rug plaatsnemen op het matras. Ik kreeg vervolgens een deken over me heen - dus geen handdoek - en ze begon met masseren bij mijn tenen zo naar boven. Toen ze mijn linkerbeen onder handen wilde nemen, deed dat erg zeer vanwege die blessure, dus die heeft ze dan maar overgeslagen. Dus succesievelijk naar boven, ook je buik en je armen en daarna ook nog je hoofd. Dan moest je je omdraaien op je buik en toen begon de torture pas echt. Ze heeft me goed aangepakt. En het deed wel zeer, maar op het moment was dat wel 'prettige' pijn eigenlijk. Aan het eind krijg je nog 'hete stempels' op je huid gedrukt. Wat daar de functie van is weet ik niet precies maar het voelde goed. En na een uur was het over. Ik kon me weer aankleden. Voelde me best moe. Zo'n uur kost je dan € 50,--.


Dus wat vond ik ervan? Op zich lekker, maar ik miste toch een beetje dat wellness gevoel, dat water-gevoel. Je ligt op de grond op een matras op vloerbedekking met een deken en er klinkt wel van die pingelmuziek, maar ja, je mist toch iets. En dat is denk ik juist het commerciële wat je dan mist, precies dat waar ik op zich niet op zit te wachten, maar het is nu enkel massage, kop T en dat is het. Je kunt niet nog even zwemmen, of chillen of wat dan ook. Of ik terug ga? Weet het niet. Je zou dan meer terug gaan omdat je stijf bent of pijn ergens, maar niet echt voor de algehele ontspanning die je verwacht van een wellness. Bij een wellness ben je wel minstens twee keer zoveel kwijt natuurlijk en dan is het echt voor ontspanning en niet om je van een pijntje af te helpen. Overigens kan je ook met een vriend(in) samen de massage ondergaan, dan lig je gewoon op je eigen matras en zijn er twee masseuses die tegelijk masseren. Ik denk dan wellicht dat het gordijn ertussen dan open geschoven zal zijn, maar weet dat niet zeker.
In ieder geval geen Thaise massage met 'happy ending'; dat stond ook nadrukkelijk op hun site. Een echt Thaise massage is dus eigenlijk net effe iets heftiger dan een normale lichaamsmassage.

Zo'n hamman lijkt mij ook wel wat. Dat is dan met veel sop - stel ik me zo voor - maar dan voel je je wel superschoon erna natuurlijk. Misschien een idee voor een ander keertje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...