Slaapkamer

En ... vannacht heerlijk geslapen! Gelukkig maar. Gisterenmiddag - mijn sportmiddag - gebruikt om even naar het tuincentrum te gaan om mijn koopdrang hoe-maak-ik-mijn-slaapkamer-gezellig te stillen. In gedachten zit ik dan mijn hele slaapkamer te redecoraten en iedere keer kom ik tot de conclusie dat ik dat toch echt niet alleen kan.

Ik zit namelijk met een grenen commode met marmeren bovenblad die in mijn slaapkamer staat en ik eigenlijk daar weg wil. Maar dan dient zich het volgende probleem aan: waar laat ik dat ding. Want mijn huis = niet groot en er is geen plek nergens om die commode neer te zetten. Bovendien is dat marmeren bovenblad loodzwaar en daar waar ik vroeger mijn hand er niet voor omdraaide om dat ding gewoon naar beneden te tillen - hoe ik dat ooit voor elkaar heb gekregen is mij nu een raadsel - nu begin ik daar niet meer aan. Dus de grote veranderingen moet ik even uitstellen tot ik weer hulp heb (nog vier weken) en ik heb nu beperkt tot de wat kleinere zaakjes als het behang van de luiken afgetrokken, wat foto's op andere plaatsen te hangen, een lavendelgeurzakje op te hangen, een stoel eruit (daar kon ik nog wel een plekje voor vinden) en de boel even flink gestofzuigd. Mijn slaapkamer is nu bijna overal wit.


Dit is de 'vóór' foto, hoewel ook niet helemaal up-to-date en nu volgt de 'na' foto:

Haha. Was dát maar waar! Die onderste foto vind ik echt een hele mooie slaapkamer. Dat is de sfeer waar ik van hou. Nee, de 'na' foto moet ik nog maken. In ieder geval het bruin wat op de luiken zit is er nu af: dat is behang. Was. Dus de luiken zijn nu wit. Te zijner tijd wil ik tegen die muur waar die commode nu staat lange vitrage én gordijnen. Ik heb me suf zitten piekeren hoe ik dat kan combineren met de luiken, maar dat is gewoon onmogelijk. De luiken zitten vlak onder het plafond en als ik daar gordijnrails zou hangen kunnen de luiken niet meer open of dicht. Dus heb ik al bedacht dat ik de luiken maar vast zet.

Na mijn bezoek aan het tuincentrum ben ik even doorgereden naar het 'bos'. Het was mooi weer en ik heb daar een eindje gewandeld en me daarna op een bankje gezet en wat zitten lezen in mijn e-reader. Ik ben bezig met The Night Angel Trilogy (in het engels) en zit nu in deel drie. Even genieten van het mooie weer en de geluidjes om je heen en kijken hoe helder het water wel niet is (nog even geduld!!).

Thuis dus even mijn slaapkamer wat aangepast en daarna lekker curry maken met (bio)kipfilet. En nu 's avonds voor de verandering eens even NIET voor de laptop maar gewoon op de bank, kijkend naar de ZVDM (Zender Van De Maand) - Travel Channel - en er toch vroeg in.

De weken zijn wat saai helaas, maar gelukkig staat de tijd niet stil en met iedere minuut die verstrijkt komt mijn mannetje weer eerder naar huis, komt de vakantie dichterbij en kunnen we weer snel gaan duiken. ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...