Duik nummer 70

Na twee jaar - op één maand na - zit ik dan op duik nummer 70. Afgelopen zondag gedaan op Zandeiland 8. Onze duikclub had een bootduik georganiseerd. Het nadeel hiervan was wel dat we zondag om 07.00u naast ons bed stonden [gaap] want we moesten om half negen aangekleed en klaar de boot in. We hadden alles goed voorbereid: broodjes, koffie en alle troep in de auto, setjes al opgebouwd en zo, en dan in alle vroegte naar Vinkeveen. Het was rustig op de weg maar toch verbaasd het mij dat er aardig wat volk op de been was. Waar gaat iedereen toch naar toe op zondagmorgen?


Op Zandeiland 4 waren wij niet de eersten, zoals gebruikelijk op zondag daar. Massa's mensen daar, voornamelijk, zo niet alleen maar duikers. Veel cursisten. Misschien alleen maar. De mensen van de club goedenmorgen gewenst en ons aankleden. Om half negen stonden we klaar. Bootje was goed vol. Hup naar zandeiland 8. Het was winderig maar de zon scheen toch wel tussen de wolken door. Dan het water in, rol achterover, maar peanuts voor mij inmiddels. Masker goed vasthouden. Ademautomaat in (!). Dan down. Ging wat lastig. Waarom weet ik niet, had de gebruikelijke hoeveelheid lood en niets anders aan. Is het soortelijk gewicht van het water hier anders dan bij Zandeiland 4? Uiteindelijk lukte het wel en daar gingen we. Koud water hier. 14 graden. Toch drie graden minder dan bij Zandeiland 4 of het Haarlemmermeersebos. Echt heel bijzonder vond ik het niet. Er lagen wat hele grote veenblokken en we hebben een dikke paling en een kreeft gezien. We hebben vijfig minuten gedoken en waren de eersten die eruit kwamen maar wij waren ook één van de weinigen met een enkel zeven. Dus dan is 14 graden best frisjes. De anderen hadden óf dubbel zeven óf een droogpak (de meesten). Watjes...


De tweede duik ben ik niet meegegaan naar beneden - wel op de boot mee - want ik vond het te koud en ik weet dat het mij mega veel energie kost om weer op te warmen. De prijs betaal ik de dag erna (inderdaad!). Het was al met al wel erg leuk en gezellig en we waren pas rond half drie weer thuis. Had gedacht wel eerder thuis te zijn, maar time flies when you're havin' fun, denk ik dan maar.

Thuis douchen (lekker warm) en niet veel bijzonders gedaan. Pakken en alles uitspoelen en buiten hangen en een beetje TV gekeken en gelezen. Al genoeg actief geweest voor vandaag. O ja, en een was gedaan.

En vandaag met een mega stijve nek op kantoor. En duf. Natuurlijk moe. Komt ook omdat je dan gewoon weer binnen zit. Had ik een actieve baan dan had ik veel minder last van mijn nek denk ik en voelde me ook lang zo duf niet. Ben natuurlijk ook geen twintig meer, dus je gaat het wel voelen en bovendien is maandag al helemaal mijn dag niet. Morgen gaat alles beter, maar het wordt toch nooit goed ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...