Hardlopen in de sneeuw!

Winterzonnetje - De Groene Weelde

Ik heb gisterenmiddag toch zo lekker gelopen in de sneeuw! En dan te bedenken dat ik me eerst zat te bedenken óf ik wel zou gaan hardlopen. In plaats daarvan had ik ook een eind kunnen wandelen met mijn nieuwe Sorel winterlaarzen, maar ik ben blij dat ik de hardloopschoenen heb aangedaan. Het enige extra ten opzichte van de normale loopkledij is dat ik een fleece bodywarmer over mijn kleding heb aangedaan. Zoveel laagjes houdt de koude wel tegen: een sportbh, een X-sport loopshirt, dan een thermo-t-shirt, een shirt met lange mouwen en daarover nog een dik loopshirt met lange mouwen, een buff, dan een loopbroek wat eigenlijk een schaatsbroek is, daaroverheen een korte loopbroek (anders krijg ik zo'n kouwe kont), gewone korte loopsokjes en hardloopschoenen van Saucony. O ja, en dan nog handschoenen en een muts, en een iPhone met Runkeeper.

In het begin is het dan wat zoeken naar je balans en ben je nog wat huiverig, maar omdat je best goed je voeten neerzet en op je middenvoet landt (en niet op je hak, zoals dat vroeger 'moest'), glij je niet uit. Alleen de heuveltjes op gaat wat moeizamer omdat je geen grip hebt en het gaat over het algemeen wat trager vanwege gebrek aan grip. Maar zo lekker. En dan die zon erbij, o, o. Heb een heel eind door de Groene Weelde gelopen en daar kwam ik echt geen kip tegen. Echt heerlijk. Toch nog iets meer dan 6 km gelopen terwijl ik in het begin dacht: dat worden er hooguit vier of zo. Iets langer dan 45 minuten en met een supergoed gevoel naar huis. Wel (weer) die vervelende hoofdpijn later op de avond [zucht], maar met een pijnstiller gaan slapen en vandaag is het zo goed als over, hoewel ik wel voel dat ik heb gelopen. Heb ook wat last van stramme knietjes, maar ik ben het ook niet gewend om 'rul' te lopen.

Maar ja, voorlopig zou dit de laatste keer kunnen zijn, tenzij het opnieuw gaat sneeuwen, want nu is alles zo plat gelopen en dan wordt het wel glad, en te glad om dan te lopen. Dus ik hoop dat er volgende week nog wat valt, een beetje, en dan misschien komend weekend. We zien wel.

De vraag is bovendien of ik volgende week zondag wel ga lopen, want ik ga de zaterdag ervoor naar het zwembad om te duiken. Weer eens. Niet alleen, maar met een collega. Onze duikclub organiseert een vrienden/vriendinnenduik en ik heb dat hier in de 'groep' gegooid en er heeft zich wel één (!) geïnteresseerde gemeld. Maar wel leuk. Toch nog een keer een duikje maken. Alles weer bij elkaar zoeken en misschien van te voren even op een warmere plek leggen dan waar het allemaal nu hangt.

En inmiddels ook alweer een goed idee voor 2014: huskysafari in combinatie met een weekje skiën..... Ja-h-an!! Ik heb een ideeeeeee!

:-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...