Neteldoek

Gisterenmiddag heb ik in plaats van te gaan hardlopen boodschappen gedaan. Daar was ik nog niet aan toegekomen. Niet dat dat nou zo'n grote hobby van mij is, maar je moet af en toe toch wat in huis halen om de week verder door te kunnen komen. Dus even naar de grootgrutter die op de kleintjes let en daarna op jacht naar kaasdoek. Naar wat? Kaasdoek. Dat is een soort theedoek maar dan wat fijner gemaast en wat dunner zodat je daar vloeistof doorheen kunt zeven, specifiek in dit geval melk om van dat wat er overblijft kaas te maken, vandaar de naam. In mijn geval voor de limoncello die ik nog moet afmaken en daar komt aardig wat gezeef bij kijken. Normaal doen we dat met koffiefilters maar als je de hele zwik in een doek kunt gieten en die doek kunt ophangen boven een kom, hoef je er niet bij te blijven. Maar nergens kaasdoek gevonden. Dan maar bij de Hema een linnen servet gekocht die ik toevallig zag liggen en in feite kan dat ook prima fungeren als kaasdoek. 

Ik ben zo'n typ die erg veel online koopt, maar hoofdzakelijk kleding en schoenen. In dit geval is het online kopen van kaasdoek ook een uitkomst, want je tikt in google in 'kaasdoek' (of neteldoek) en voilà, resultaten genoeg om zo'n doek online te kopen. Waarom de gaten in je schoenen lopen als het met een paar muisklikken een stuk gemakkelijker kan.


Ik merk dat veel mensen terecht komen op deze specifieke blog, omdat zij waarschijnlijk zoeken op neteldoek. Ik weet niet waarom men daarnaar zoekt. Of dat ze net als ik nergens kaasdoek (of neteldoek) kunnen vinden in de winkels. Zoals gezegd gebruik ik een linnen servet wat ik bij de Hema heb gekocht en deze gebruik ik voornamelijk om mijn zelfgemaakt Limoncello mee te filteren. In feite is neteldoek voor het zeven van Limoncello niet erg geschikt: het is te grof. Dan is de linnen servet een stuk beter. 

Nog een tip die ik kan geven: was dit doekje nooit met wasverzachter anders gaat je vloeistof wat je zeeft naar wasverzachter smaken. Ik spoel het doek grondig schoon en hang het te drogen.

Ik zou zeggen: ik nodig je uit mijn blog verder te lezen. Soms is het best leuk... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...