Weer die hamer....

Nog even over die hamer: die is er dus nog steeds... Die hamer is flink tekeer gegaan tegen mijn hoofd. Alsof er een laag van een meter verband omheen zit, zo voelt het. Vannacht ook niet al te best geslapen door de nasleep van die verkoudheid die maar niet over lijkt te gaan. Iedere dag een ietsiepietsie beter, maar o zo traag...

Vandaag weer De Krat in ontvangst genomen, dit keer een tweepersoonskrat. Die is naar verhouding een stuk goedkoper dan de éénpersoonskrat (26 euro versus 34 euro) en je hebt natuurlijk dubbele porties. Dit keer zit er een fles yoghurt bij - altijd goed -, stoofperen, grauwe erwten (wanneer eet je die nou??), prei, andijvie, een stokbrood, eikenbladsla, worstjes. Ja, ik vind het wel leuk. Mijn hele weekmenu moet ik natuurlijk nu schrijven rondom deze ingrediënten en dat is nu wel een beetje een uitdaging, zeker met die grauwe erwten. Daar waar ik het niet op krijg, moet ik kijken wat ik kan invriezen. Zo wordt mijn boodschappenlijstje wat ik nog moet halen wel erg kort. Gelukkig maar. 

Ondertussen zit ik in de zon. Het lijkt wel lente terwijl de komende tijd alleen maar temperaturen van rond het vriespunt worden verwacht. Kwakkelwinter. Nee, dan de warmte van Bonaire.... Bonaire.. Goh. Vroeger nooit gedacht dat ik daar nog zou komen, laat staan twee keer. Ik kan niet zeggen dat ik mijn hart heb verpand aan dat eiland, want zo mooi is het daar niet. Het is er wat rommelig, maar gaandeweg zie je wel wat verbeteringen nu het een 'bijzondere gemeente' is van Nederland, hoewel de inwoners daar niet allemaal even blij mee zijn. 
Bonaire is voor mij de geur en smaak van verse papaja's. Afgelopen keer hadden we onze staafmixer mee om daar ook smoothies te maken. Die smaken daar dus heel anders, alleen al vanwege de temperatuur: mijn ochtendsmoothie hier heeft denk ik een temperatuur van een graadje of tien, daar twee keer hoger. De yoghurt is anders: ze hebben daar niet die yoghurt zoals ik die altijd gebruik, maar meestal alleen maar stand-yoghurt en de papaja smaakt heel apart, heel bijzonder. Veel lekkerder dan dat je ze hier koopt. Meestal kochten wij ze bij dat kleine marktkraampje aan de 'boulevard'. Daar zitten dan van die Zuid-Amerikanen die hun handeltje daar komen verkopen. Ze kijken altijd even sjagerijnig - helaas - en je voelt je dan zo'n supertoerist met een uitbulkende portemonnee die die armzalige boertjes een handje helpt. Verder kan je al je boodschappen doen bij de Albert Heijn of de Jumbo daar. Ik vind mijn smoothies hier lekkerder, eerlijk gezegd, en dat komt echt door de yoghurt. 

Het marktkraampje (Bonaire - Kralendijk)
Nou ja, wie weet komen we er nog wel eens een keer. Misschien eind dit jaar, wie zal het zeggen. Eerst gaan we een andere reis maken....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...