Hardlopen in de vroege ochtend

Plesmanhoek in de vroege ochtend.
Heb voor de verandering vanmorgen eens hardgelopen. Normaal doe ik dat op woensdagnamiddag, maar gisteren had ik andere dingen te doen en bovendien was het veel te warm. Het was wel beter geweest als ik gisteren wel had gelopen, want ik was behoorlijk gefrustreerd - waarover ik mij helaas niet kan uitlaten - en had het gisteren meer nodig dan vanmorgen.

Anyway, omdat het woensdagmorgen zo heerlijk fris was buiten, had ik gehoopt dat dat vandaag ook zo zou zijn, maar helaas was dat niet het geval en heb ik weer lopen zweten als een otter. Bovendien had ik het gevoel alsof ik niet echt vooruit ging, maar al met al toch een goed gemiddelde 'pace' van rond de 7, wat voor mij de normale snelheid is. Vandaag voor het laatst met het trainingsschema - 15 min hard 3 min traag en dat drie maal - gelopen. Voor de volgende keer heb ik 30 minuten aan één stuk. Ik denk zelf dat ik dat dan nog wel minstens één keer herhaal, dus één uur lopen met daartussenin drie minuten wandelen. De volgende keer is zondag, de day after....

Want zaterdag is het hier Mystery Land en dan moet je je niet in de buurt wagen van het Haarlemmermeersebos want het publiek stroomt van alle kanten toe, heb ik al gezien. Rondom overal parkeervoorzieningen voorzien en sommige landbouwers die hun weiland beschikbaar stellen lopen aardig binnen die dag (15 euro voor een auto voor een dag! - tel uit je winst). Overal zie je schotten, alles is afgesloten en hele fietspaden zijn die zaterdag gewoon dicht en moet je je plan maar trekken als je van Vijfhuizen naar Hoofddorp moet. Ook de Groene Weelde zal niet te benaderen zijn. Het is een dag afzien voor de mensen die er om heen wonen. Gelukkig maar één dag en geen drie, zoals bijvoorbeeld bij Pukkelpop of zo. Maar als je ziet wat voor voorbereidingen het vergt, dan is dat enorm! Een groot deel van het bos is al dicht vanaf 12 augustus en blijft dicht tot en met de 30e. Overal verrijzen tenten en podia die je dan van een afstandje wel kunt zien en het terrein is enorm groot. Je ziet overal borden met bewegwijzering en je kunt je alleen maar voorstellen hoe enorm druk het zal zijn zaterdag. En wat voor troep er dan ligt de zondagmorgen erna, als alles weer voorbij is....

We zullen het zien de zondag. 


Zo heerlijk rustig.....
Ik moet zeggen dat in de weken daarna toch alles wordt schoongemaakt, het gras opnieuw wordt ingezaaid en na een week of wat er haast niets meer van te zien is. Dat er nu zo lang zo'n enorm stuk wordt afgezet, is voor het eerst. Vroeger in de eerste jaren kon je er nog gewoon dwars doorheen lopen, maar alles is nu dicht. Mensen die moeten trainen voor de Haarlemmermeerrun - 1 september -  moeten allemaal en masse hun rondjes aanpassen. En je ziet enorm veel hardlopers de laatste weken. Waarschijnlijk daarvoor.

Wat ik ook heb gemerkt overigens is dat ik denk dat ik weet waar mijn hoofdpijn na het lopen - of andere inspanning - vandaan komt, en volgens mij heeft het te maken met een te lage bloedsuikerspiegel. Ik kreeg dus vanmorgen een uurtje na het lopen weer last van die 'speciale' hoofdpijn (hij voelt heel anders aan dan 'normale' hoofdpijn) en ik heb toen snel mijn smoothie opgedronken - mijn huismix van - let op - : twee bananen, een hele appel, vijf pruimen, een handjevol aardbeien, restje mango, een aantal vers geplukte (bevroren) bramen, vers geperste sinaasappelsap van twee sinaasappels en yoghurt - en daarna een bak sterke koffie met een Digestive met chocolade van Verkade en je voelt zo je hoofdpijn wegzakken. Dus VEEL eten vandaag! 

Kan niet zeggen dat ik mij nu super uitgerust voel maar ik heb wel een voldaan gevoel. En dat is ook best fijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...