Eindelijk! Een doel in mijn leven..

Gisterenavond moest ik me echt inhouden om mijn frustraties niet op het blog te gooien. Man, wat was ik sjaggie gisteren! Na mijn werk ben ik op de mat gekropen, zoals dat heet en ben ik weer begonnen met een work-out. Diezelfde work-out waarmee ik last kreeg van mijn lies. Na twee forse fietstochten heb ik bijna geen last meer van mijn liezen en heb het weer gewaagd, die oefeningen overgeslagen die niet goed zijn voor een getraumatiseerde lies. 

Nu heb ik misschien best een leuk huisje, maar groot is het niet. Ik rol mijn matje uit in de slaapkamer en daarvoor moet ik wel een paar meubelstukken opzij schuiven. En dan nog. Bij die oefeningen dat je op je rug moet liggen helemaal uitgestrekt om een crunch te doen raak ik ofwel mijn bed ofwel de kledingkast. Of allebei...

De crunch - (zo'n strak figuurtje
heb ik helaas niet meer...)

Oh man, en als je dan al zo sjaggie bent omdat je die work-out via je ipad kijkt, je daarvoor je bril weer moet opdoen, bij een andere oefening je ipad moet draaien of anders neer moet zetten, die dan valt, je het filmpje niet meer kunt vinden, je zo bezweet raakt dat je wegglijd van je matje en een handdoek niet helpt (moest natuurlijk weer zo'n goedkoop matje kopen). Gewoon geen ruimte hebt om de work-out een beetje fatsoenlijk te doen.

En bovendien: jezelf zien in de spiegel... Misschien moet ik me er niet druk in maken, maar ik kon mij vroeger verstoppen achter een pas aangeplant boompje. Heb never nooit op mijn lijn hoeven letten. En nu... In oktober woog ik 72,9 kilo, maar toen begon het al wat te fluctueren. Vanmorgen woog ik 77,6. Ook zo stom: weeg ik mezelf net nadat ik uit bed kom. Toen gaf de weegschaal 78,4 aan en nadat ik me had gedouched was het 77,6. Er verdwijnt toch wat in het doucheputje, haha.

Dus ik ben helemaal geobsedeerd om kilo's eraf te krijgen. Of eigenlijk: mijn bodyfat - die nu 27% is - op 25% te krijgen. Liefst nog wat lager. 

Ik heb dus een doel in mijn leven! Hèhè, eindelijk! Ik wil naar 75kg én 25% bodyfat.

Morgen ga ik weer heel voorzichtig hardlopen. Een interval om te beginnen. Je moet voorzichtig zijn met liesblessures dus héél rustig aan. Dan misschien woensdag nog een keer, even afhankelijk van hoe het morgen gaat. Om dan mijn ritme van 2x per week weer op te pakken. Met yoga wacht ik nog even.

En vanwege het mooie weer vandaag met de fiets naar het werk....





Je kunt ook denken: 'meid je bent 55 (en een half), waar maak je je druk om'. Wie weet komt dat nog wel een keer. Nu even niet... Nóg niet.

6 opmerkingen:

  1. Wat er op het werk iets gebeurd waardoor je uit je hum was?
    Lekker fysiek bezig zijn helpt mij ook erg als ik wat ongedurig ben. Ik ga dan in de tuin aan het werk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita! Nee. Niet echt. 'Gewoon' de tijd van de maand ondanks dat ik vanaf oktober vorig jaar niet meer ongesteld ben geweest. Ik had inderdaad misschien beter buiten iets kunnen ondernemen. Maar goed. Vandaag is de bui alweer voorbij... ;-)

      Verwijderen
  2. Is alleen maar goed voor je toch, om sterker te worden. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend voor je, ik moest wel heel erg lachen om je herkenbare verhaal van de yoga ;-) hoop dat je een beetje je rust hebt gevonden. En ik kwam 25 kilo aan toen ik in de overgang kwam...zucht die heb ik er gelukkig weer vanaf maar ik kon toen in het begin van de overgang naar een boterham kijken en hij zat al op mijn heupen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie het tafereel inclusief gemopper helemaal voor me. Soms kan alles en iedereen je in de weg zitten, hè?
    Ik las hierboven dat je bui verklaar was en dat je wereld er inmiddels alweer een stuk zonniger uitziet. ;-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...