Je droom achterna

Raar dagje vandaag. Werd ik vanmorgen wakker in een grauwe, grijze wereld met zelfs regen, schijnt nu de zon weer volop, dus ietwat teveel kleding aan zeg maar. 

En vandaag gaat er een collega weg, wat mij altijd wat weemoedig stemt zeker als die persoon een droom achterna gaat, oftewel werken in het buitenland. Nu is het gras niet altijd groener dan hier, maar zoals je weet heb ik zo af en toe moeite met het tempo hier in de randstad en wat er allemaal van je verwacht wordt en dan lijkt mij werken in het buitenland vergelijken daarmee een soort droom.

Deze optie heeft ons al meerdere malen bezig gehouden. Zeker omdat wij ieder 'op ons eigen' wonen en geen normaal 'gezins'leven voor ons is weggelegd omdat wij beiden voordat we elkaar leerden kennen al een volwaardig eigen leven hadden opgebouwd inclusief huis en werk. Als je nog jong bent en aan het begin staat van een carrière dan kan je nog besluiten dat één van de twee het roer radicaal omgooit, maar als je al wat verder bent in je leven en zeker in deze tijd niet meer zo gemakkelijk aan de bak komt, doe je dat niet zo snel meer. 

In feite ben je nooit te oud, maar als je dan die dosis onbezonnenheid en moed niet hebt, dan zit zo'n stap er niet echt in, tenzij je op je pad iets zou tegenkomen wat je gewoon niet kunt laten lopen. Ondanks dat wij toch wel zo hier en daar onze visjes uitgooien, is daar nooit wat op binnen gehaald. Zo hebben wij in Took (Alaska) bij een B&B - The Cleft in the Rock - kenbaar gemaakt dat wij eigenlijk ook wel zoiets zouden willen zoals zij daar hebben. En dan in de hoop dat als zij het daar zat zijn, ze ons bellen en zoiets zeggen van: 'Hey there. You remember us? Do you still fancy taking over our B&B??'. 

Dat telefoontje hebben wij tot nu toe niet gehad ;-)

Dus zit ik hier nu weer wat weemoedig te zijn met zo'n wazig gevoel in mijn donder, wat ik weer niet kan plaatsen. 

Mijn mannetje is gisteren officieel bevorderd tot Oppermeester. Een Belgische rang wat in Nederland wordt verwoord met Adjudant-Onderofficier (NAVO rang OR-9). Het is - voor mij - wat lastig om precies te zeggen hoe zijn rang wordt benoemd, omdat dat in ieder land weer anders heet. Ik neem aan dat dat OR-9 een beetje alles omvattend is. Hij is er bijzonder content mee - ik ook trouwens, ben blij voor hem - en hij heeft zijn laatste dag als 1MC (1e Meester Chef) blijkbaar goed gevierd...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...