Druk baasje

Ik heb het druk. Weinig tijd om iets neer te pennen op deze blog. Vandaar dat het zo lang duurt. Ik had gedacht dat ik in wat rustiger vaarwater zou komen na de week van de 17e maart, waarin ik het heel erg druk had, maar het gaat gewoon door.

Afgelopen weekend zijn wij op die zaterdag met de fiets even naar onze duikwinkel geweest. Daar waren we al heel lang niet geweest, maar in de winter hebben wij dan ook andere bezigheden dan duiken. Zo enorm fanatiek zijn wij niet dat we ook de winter doorgaan. We hebben enkel natpakken en dat houden we voorlopig zo. Genoeg andere dingen die ook leuk zijn.

Daar even geïnformeerd over een duikbril voor mij met een leesgedeelte, want als wij straks weer in Bonaire naar dat kleine grut willen kijken, dan is het wel handig als ik wat zie. Ik moet enkel het recept hebben van de opticien en die zijn of niet happig om het te geven of ze hebben mijn mail gemist. Nog maar eens een reminder gestuurd dan.

Zaterdagmiddag ook wezen hardlopen en dat is anders dan anders natuurlijk. Normaal altijd op zondagmorgen, maar doordat wij nu op zaterdagmiddag zijn gegaan, hadden we de hele zondag voor ons zelf en dat was ook lekker. Het was best warm dit weekend dus liep ik daardoor wat minder goed. Het gaat er echter om dát je wat doet en hoe is dan minder belangrijk. Ik was behoorlijk moe na het lopen. Het is even wennen dat warme weer!

Dak van rommelhok gehaald en druivelaar omgeleid.
Zondag hebben we praktische de hele dag besteed aan het deels weghalen van het rommelhokje naast de berging omdat ze straks bij de verbouwing daar aan die kant van de gevel moeten kunnen. Daarvoor hebben we onze druivenstruik van de gevel weggehaald en even voorlopig op een provisorische paal over de tuin gedrapeerd. We hebben daarvoor een stuk van de druivelaar moeten afknippen wat geen goed idee was, want de struik bleef druppelen daarna. Blijkt dat die sapstroom gewoon niet te stoppen is... Van alles geprobeerd van tape tot kaarsvet en nu zit er een klem om wat je normaal op gasslangen gebruikt. Nou ja, we zien wel hoe dat gaat aflopen voor de struik. In het ergste geval sterft alleen die uitloper af. 

Het dakterras is nu zover klaar dat we daar nu 's middags na het werk lekker kunnen zitten in het zonnetje. Ik ga het pas nog verder afmaken als de verbouwing achter de rug is, want we hebben het dakterras ook gemaakt zodat de aannemer straks dat terras kan gebruiken voor zijn werkzaamheden, anders moet hij - en wij - constant op en neer de trap op en af lopen. 

Van mij mag de verbouwing trouwens best beginnen, hoewel ik daar ook wel wat tegenop zie in verband met de rotzooi natuurlijk, maar het is nu nog gissen wanneer het allemaal gaat starten. Eerst de WC beneden verplaatsen en daarvoor moeten we de berging leeg halen wat nog een klus zal zijn om de spullen die er nu in staan voorlopig even ergens anders neer te zetten. Maar dat zal zich ook wel oplossen. In feite is het maar voor even want er moet een gat in de muur gemaakt worden en dan de ruimte wat WC wordt afgetimmerd met gipswandjes en dan kunnen we in de berging in principe alles weer terug zetten. De afwerking van de berging kan ook op een later tijdstip, als het niet anders kan. Het zal ons nog een hoop weekendjes kosten...

Op kantoor ben ik gewoon een druk baasje en hou ik mij nu bezig met het begeleiden van een nieuwe kast in ons magazijn: een Kardex shuttle. Dat kost wat nadenken en veel praten en alle partijen op één lijn zien te krijgen qua installatie en aansluiting op onze bestaande systeem- en magazijnsoftware. Voorlopig staat de kast daar nu en de verwachting is dat deze in mei operationeel zal gaan worden.

Ik hoop dat ik ondanks dit drukke gedoe toch nog goed kan genieten van het mooie weer, want als je zo binnen zit de hele dag en je de bomen langzaam groen ziet worden, kan de zomer zomaar ineens voorbij zijn....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...