Stromae

Woensdagavond ben ik naar het concert van Stromae in de Heineken Music Hall geweest samen met een ex-collega. Geweldig concert, alleen jammer dat ik nog niet alle teksten van zijn nummers kende en in feite zijn nummers nog veel te weinig heb kunnen horen. Te druk geweest. Je moet nummers ook in je auto beluisteren vind ik, dan hoor je ze het beste. Maar als je maar tien minuten in je auto zit, is het net te kort om er even goed naar te luisteren en ik LUISTER graag naar teksten en daardoor ga je vaak een liedje beter waarderen als je weet waar het over gaat dan alleen maar een lekker deuntje.

Ik had afgesproken om 18.00u en we hebben eerst even wat gegeten bij een vrij groot restaurant tegenover de ingang van het HMH. Zag er groot en ruim uit daarbinnen en de bediening was - moet ik zeggen - perfect. Beetje op z'n Amerikaans. Helaas was er geen 'uitgebreide' kaart, maar een speciale evenementenkaart met wat beperktere keuze maar wel afgestemd op de aanvang van een op dat moment spelende show, zoals deze avond Cirque du Soleil en Stromae. Wij hadden echter de tijd. Begon weliswaar om 20.00u, maar meestal is het voorprogramma bagger dus vroeger, toen ik nog veel vaker naar concerten ging, sloeg ik het voorprogramma altijd over. Voordeel was dat je dan gewoon op je gemak je auto kon parkeren en geen files had bij de ingang. 

Altijd wel interessant om met een ex-collega even te praten. Je hoort weer dingen die je anders niet hoort of je krijgt bevestigingen van vermoedens. Allemaal niet echt nieuw. Wist dingen al langer. 
In feite is één van die 'issues' - niet helemaal goed door de bocht kunnen met een collega - de reden waarom deze ex-collega nu weg is. Maar zij gaat wel min of meer haar droom achterna, zoals ik al eerder had geblogd. 

Collega's kies je nu eenmaal niet en je hoeft ook geen vrienden te zijn van elkaar, maar een beetje respect over en weer is wel een belangrijk punt. Je bent met z'n allen bezig met een gezamenlijk doel. Helaas zijn er altijd in ieder bedrijf van die gasten die op een eilandje werken en als ze dan ook nog last hebben van een vorm van ADHD of IVVE (Ik Vind Vrouwen Eng), dan valt het niet mee om daar een goede band mee te krijgen zodat je 's morgens met veel plezier weer aan een nieuwe dag begint. Als je je dag begint met: 'OMG, wat zal de dag nu weer brengen? In wat voor bui zal hij nu weer zijn?' dan hou je het niet lang vol. Zeker als die persoon niet schijnt te beseffen wat voor invloed die buien hebben op zijn naaste medewerkers en zelfs op mensen buiten het bedrijf.

Ieder mens heeft een gebruiksaanwijzing, maar bij sommigen is deze wel érg dik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...