Van kozijnen en Windows XP

Monday, monday....

Met een lekker weekend achter de rug.  Zaterdag was het toch nog wat onverwachts - voor mij althans - best mooi weer nadat de dag wat grijs was begonnen. Na het ontbijt zijn wij even naar Ploeg Kozijnen geweest om wat informatie in te winnen over nieuwe ramen die wij straks nodig hebben in de badkamer en in de berging. Blijkbaar hadden meer mensen dat idee opgevat, dus was het best druk en moesten wij even wachten tot wij aan de beurt waren. 

Ik was er wat ongeduldig, want ik had niet helemaal de indruk dat wij een goede doortastende verkoopster tegenover ons hadden en aangezien ik (wij) nog niet helemaal 100% precies wisten wat we wilden, en we daar zelfs onderling even over aan het strubbelen waren, zat ik er niet erg op mijn gemak. Uiteindelijk zijn we er wel soort van uit gekomen. Het is ook best lastig om het over drie ramen te hebben waarvan je de afmetingen eigenlijk maar een beetje moet bepalen omdat er geen tekeningen van zijn en je in feite het allemaal nog zelf kunt bepalen. De muren eromheen moeten gemaakt worden, dus of het raam nu één bij één is, of één bij twee, it is up to us... Natuurlijk wel in het raamwerk (leuk) van de mogelijkheden. 

Na dit nuttige bezoek doorgereden naar het tuincentrum waar ik wat balkonbakken en planten heb gekocht om het dakterras mee op te leuken. Dat hebben we eenmaal thuis verder in orde gemaakt, dus nu heb ik vijf mooie bloembakken met vrolijke zomerbloeiertjes erin. Staat erg gezellig op mijn dakterras. 

En dan met gitzwarte handen bedacht ik me dat ik ook nog het toetje moest maken voor vanavond, want ik had vrijdag bedacht om dit weekend pannacotta te maken met passievrucht. 

Ik heb vier pannacotaatjes gemaakt, twee met passievrucht en twee met mango, die ik nog had en die met de mango was toch veel lekkerder dan met de passievrucht. Had in die laatste ook ietsje minder suiker gedaan. Dus weetje voor de volgende keer.

Na deze culinaire bezigheden - de pannacotta moet na het maken opstijven in de koelkast - ben ik toch maar even boven op het dakterras van de zon gaan genieten. Zo tegen half vier werd de wind een stuk kouder en we hebben ons toen omgekleed en zijn even daarna nog gaan hardlopen. Bevalt me wel op zaterdagmiddag. Zo heb je de hele zondag zonder 'verplichtingen'. Ik heb dan ook heerlijk gelopen en er maar zeven kilometer van gemaakt, in plaats van de zes die ik zeg maar normaal loop, hoewel ik het vaak gewoon laat afhangen van hoe ik me op dat moment voel.

Wat ik wel weer heb is wat last van shin splint en vandaag ook wat last van mijn linkerhiel. Als dat laatste maar geen hielspoor is, want dan ben je daar aardig zoet mee. Heb dat al eens eerder gehad. In de nacht van zaterdag op zondag zelfs wakker geworden van die pijn in mijn linkeronderbeen, de shin splint dus. Maar goed. Verder heb ik er niet al te veel last van, maar ik voel het wel. Volgens de site van Nuijten & Donkers (fysiotherapeuten) kan je met beide pijnen rustig doorlopen, als het maar niet ondraaglijk wordt.

Misschien is het weer tijd voor nieuwe schoenen. Ik heb deze nu een jaar en koop - tegenwoordig althans - om het jaar nieuwe schoenen. Nu is gebleken dat dure schoenen geen garantie zijn voor blessurevrij lopen, ga ik toch eens om me heen kijken of er wellicht wat goedkopere schoenen zijn voor mij. Ik loop eigenlijk al jaar en dag op Saucony en dan de Omni reeks, maar zou ook best naar een ander merk kunnen en dan wat goedkoper. Kan het allicht eens proberen.

Zondag zijn we de hele dag bezig geweest om mijn PC - heb inmiddels een andere laptop - opnieuw in te stellen zodat mijn moeder deze kan gaan gebruiken. Sinds het overlijden van mijn pa zit zij op 'zijn' PC waar in de loop der jaren natuurlijk flink wat bagger op is gekomen. Dat is niet het probleem, maar wel dat er Windows XP op staat en Windows stopt met ondersteuning van Windows XP. Omdat ik een andere laptop heb, komt deze PC dus vrij. Kostte wel wat meer moeite en tijd dan we hadden gedacht, maar het is uiteindelijk gelukt. 

Ik was blij dat het gisteren wat minder mooi weer was....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...