Uitgebloe(i)d



Ben de docu Uitgebloe(i)d aan het kijken van Ingeborg Beugel. Zit er natuurlijk middenin dus kan niet achterblijven om doe docu te zien. Maar ik kan mij haast niet identificeren met alles wat daarin gezegd wordt. Mijns inziens wordt het vreselijk overtrokken, maar tegelijk kan ik zeggen dat ik er ook geen geheim van maak dát ik erin zit. Ik ben goed voorbereid, veel over gelezen, dus herkenbaar. Vervelend, maar herkenbaar.

Ik heb geen last van 'kleinkinderdrang' en ik hoef geen andere man. Nu leef ik ook geen dertig jaar met dezelfde man en ik heb geen kinderen, krijg mijn 'geluksgevoel hormonen' door te hardlopen, ik rook niet (!), dus misschien dat dat scheelt. Ik maak er dan ook niet echt een probleem van dat ik in de overgang zit, hoewel ik het soms ook niet echt leuk vind, want inderdaad, je word oud(er) en mannen fluiten niet meer naar je (dûh), maar ik vind het gaan 'afgang', wat die Ingeborg wel vind. Zij heeft in die docu enorm veel last van wat mannen hebben als ze een zekere leeftijd bereiken. Zij heeft er blijkbaar erg veel last van en vindt dat er een taboe op rust, waar ik het niet mee eens ben. Je hoeft er toch ook niet constant over te praten? Het is iets wat je moet ondergaan en je kunt er toch weinig aan doen, tenzij je met je vijftigste er een eind aan maakt want 'je hebt geen nut meer, je eierstokken zijn verschrompeld en je hebt geen evolutionair nut meer'. Dan er maar een eind aan maken zou ik zeggen.

Ik vind Ingeborg een beetje een zeur. Mannen hebben er nu eenmaal niet zo diepzinnig behoefte aan om erover te praten. Ze begrijpen je best, maar kunnen niet voortdurend rekening houden met het feit dát je in overgang zit. Je moet er allereerst zelf doorheen zien te komen. Dat komt ze dan uiteindelijk ook achter.

Waarom moet je afscheid nemen van je 'innerlijke kind'? Je kunt toch gewoon 'kind' blijven? Je bent zo oud als je je voelt en je moet de dingen doen die je wilt doen en niet moet doen omdat als je ze niet doet je oud bent.

Jaja, je kunt er maar een probleem van maken. Waar ik veel last van heb is dat ik af en toe nogal emo kan zijn en ik ben best wel moe. Maar ik ga betijds naar bed, ik blijf hardlopen, ik probeer veel buiten te zijn. We will survive!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...