Bouwvergunning afgekeurd

30 april 2014 zal bij mij niet te boek gaan als één van de leukere dagen. Begon de dag al slecht, het eindigde nog slechter. Om de spanning er maar niet te lang in te houden: mijn bouwvergunning is geweigerd.

Heeft iets te maken met het bestemmingsplan en het bouwvlak en dan iets daartussen in, leg het mij maar uit! Ik was behoorlijk pissed toen ik gisterenmiddag laat die mail ontving zo rond half zes. Ondanks dat de mail slechts uit een paar zinnetjes bestond, begrijp ik nog steeds niet precies wat er bedoeld wordt.

Tja, dat gooit natuurlijk al de oorspronkelijke plannen in het honderd. Maar ik zou ik niet zijn als ik me daartegen niet zou verzetten, dus gisterenavond heb ik nog een weerwoord in elkaar zitten draaien op de manier zoals ambtenaren dat graag zien. Heb daar wel enige ervaring in opgebouwd in de loop der jaren dat ik hier woon. Maar dit is wel iets anders dan vijf jaar lang proberen een boom weg te krijgen. Maar goed, niet geschoten is altijd mis, dus ik hoop dat ze de aanvraag nog eens goed bekijken, want ik heb de indruk dat er niet goed naar is gekeken. Bij mij in de buurt zijn diverse woningen die hun badkamer wél hebben vergroot en ik zie geen verschil tussen mijn woning en de andere woningen waar het blijkbaar geen probleem was. Ik weet niet of ik nog wat van 'mijn' architect kan verwachten, hoewel hij daar wel bij betrokken is en of hij daar nog wat beweging in zou kunnen krijgen. Maar we moeten nu gewoon maar even afwachten.

Daardoor natuurlijk niet al te best geslapen. Bovendien kwam gisterenavond ook nog een monteur langs om te kijken of het haalbaar is om mijn keuken uit te breiden, wat ook deel uitmaakt van de verbouwing. Gelukkig werd ik van dat gesprek wel wat vrolijker, omdat hij daar geen graten in zag en het goed met de bestaande keuken aan te vullen met wat nieuwe meubels te doen is. Dat scheelt dan weer. Geen moeilijke verhalen over dat het dan niet past of niet mooi is.... Het enige is dat Keller - de producent van onze keuken - niet meer dezelfde maten heeft als zo'n zes jaar geleden, dus het nieuwe deel wordt sowieso niet hetzelfde. Plintjes zijn bijvoorbeeld niet meer zo hoog. Maar goed. Het is net in een deel wat op zich niet erg opvalt en bovendien is een keuken om te koken en niet om mee te showen. Gelukkig dacht die monteur daar hetzelfde over.

Mocht nu de bouwvergunning zoals deze was ingediend toch niet worden goedgekeurd, dan moeten we in feite helemaal opnieuw beginnen met een ontwerp. Dát we de badkamer gaan verbouwen gaat wel door, maar nu is de ruimte slechts twee bij twee plus dat ik nog een droger en wasmachine moet stallen. Het toilet beneden wil ik nog steeds verplaatsen naar de berging, waardoor deze kleiner wordt, waardoor de wasmachine en droger dan niet meer zouden passen, toch in die zin, dat ik dan nog steeds naar beneden moet voor de was. Hoewel ik dat niet als een bezwaar zie. Maar probeer maar eens een nuttige bestemming te vinden voor dat suffe balkonnetje....

Het enige wat we kunnen bedenken is het balkon voorzien van mooie plankdelen en dan de WallFix van Brabantia van het dakterras weghalen en op het balkon hangen. Heb je het dakterras enkel en alleen om lekker op te toeven en heb je nooit last van de was. Het moet dan maar zo. Misschien een mooiere balkondeur en dan kijken hoe we de badkamer zo efficiënt mogelijk kunnen herinrichten...

Pfff.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...