Een aannemer met gebruiksaanwijzing

De sfeer is momenteel om te snijden. Niet tussen Jan en mij, maar de aannemer heeft op z'n zachts gezegd een gebruiksaanwijzing. Hij beschuldigt Jan dat-ie aan het knoeien is met elektra, omdat zijn radio er ineens mee ophoudt, maar blijkt naderhand dat het aan zijn radio ligt en niet aan Jan zijn 'geknoei'. Ik kan mij voorstellen dat Jan daardoor gepikeerd raakt en dan zegt de aannemer ook nog doodleuk tegen mij: 'Gezellig hè...' Dan denk ik ook, ja man, dat ligt toch echt niet aan ons. 

De gaten worden opgevuld met tempex broodjes
Gisteren was een drama-dag, maar is dan uiteindelijk wel allemaal goed gekomen. Die tempex broodjes zijn gestandaardiseerd op de maten van de betonnen balken en die zaten er in no-time in. Zelfs nu zeg ik dat als ik had geweten hoe simpel dat gaat, had ik gezegd, gooi de hele vloer er maar uit. Maar nu zijn enkel de gaten gedicht en daaroverheen is beton gegoten. 

Dus zint eer ge begint met vloerverwarming in een bestaande woning! Het had de aannemer of de loodgieter gesierd als hij eerst de vloer had geïnspecteerd en daarop een advies had gegeven. Maar blijkbaar interesseert dat ze niet. Als ik het had geweten had ik het niet gedaan, dat is zeker. 

Voor de zoveelste keer boven een laag stof moeten ruimen. Bij de eerste laag stof aan het begin van de verbouwing is het vloeken, bij de tweede keer vloeken en janken, bij de derde keer de stofzuiger eroverheen - al niet eens meer dweilen - en de keren daarna haal je je schouders op en word je een soort apathisch en doe je gewoon je ding.

Momenteel is dus de dekvloer voor de vloerverwarming eruit, is de aannemer bezig met het verlaagd plafond wat er al erg mooi, stevig en professioneel uitziet - mag je ook wel verwachten natuurlijk - en is Jan met het elektra bezig waar hij écht wel verstand van heeft!

Ik lummel een beetje en probeer nog wat zaken aan de kant te zetten voor de dingen die komen gaan en erger me kapot aan de starre houding en gebrek aan communicatie van de aannemer. Het is dat ik voor de volle honderd procent vertrouwen in hem heb, maar het is geen gemakkelijke. Hij loopt ook te mopperen op de loodgieter en op iedereen die hij niet heeft uitgekozen - maar wij - voor een bepaalde klus. Ik hou mijn hart dan ook vast hoe het verder gaat lopen. Hij heeft weliswaar de regie, maar hij moet de afspraken die wij al hadden gemaakt ook respecteren vind ik, of dan tenminste iets zeggen.

Maar goed. Het botert niet echt helemaal goed tussen Jan en hem en ik kan niet zeggen dat dat aan Jan ligt. Gelukkig is Jan niet op z'n mondje gevallen en kan hij zich weren, maar ik vind het niet leuk om dat aan te horen. Ik had het graag anders gezien. Ik voel me er tamelijk ongemakkelijk bij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...