Eén vijfde deel gedaan?

De verbouwing valt mij zwaar. In feite hebben wij nu vakantie, maar ik heb niet echt het vakantiegevoel. Ik weet dat ik me moet concentreren op het resultaat, maar dat is best lastig als in ieder geval de hele benedenverdieping overhoop ligt. De inhoud van de kamer staat op een hoopje met de bank op z'n kant en hier en daar een keukenkastje uit de keuken die wij gisteren voorzichtig voor een groot deel uit elkaar hebben gehaald.

Vanmorgen werden wij uit bed 'gebeld' door de aannemer - wat ik wel had verwacht - maar daar lig ik niet wakker van: als iemand hier door het hek komt, gaat er een bel en die beste man hoeft toch alleen maar beneden te zijn en wij hoeven enkel in ons werkkloffie te springen. Douchen is voor 's avonds. Er werd meteen quasi energiek begonnen met het plafond. Jan had gisterenmorgen een groot deel van het elektra al zover mogelijk voorbereid. Vandaag heeft de aannemer op de houten balken de verticale planken gemonteerd en daar dan weer de horizontale rachels onder. Jan heeft tussen de planken...eh, bedrijven door de electra verder geperfectioneerd - en geen flexibele buizen gebruikt (!) - onder wakend oog van de aannemer. Het was weer een stof van jewelste toen er een paar gleufjes nodig waren in de muur.

Waar ik persoonlijk nog de meeste moeite heb is de communicatie met de aannemer. Omdat dit voor mij allemaal nogal nieuw is, zou het toch leuk zijn als de aannemer ons in ieder geval zou vertellen wat zijn planning is. Morgen komt in ieder geval iemand de vloer eruit breken. OMG, wat zie ik dáár tegenop! Dan in feite 'pas' de 24e de vloerverwarming. En dan de dagen erna (?) de dekvloer en dan op een gegeven moment de toplaag en dan pas kan de keuken terug geplaatst worden. In die tussentijd is het voor ons 'behelpen' en roeien met de riemen die we hebben. 

Dan moet ik in de tussentijd nog een keer naar een bedrijf die badkamers doet om een tekening te laten maken. Ik heb ondertussen toestemming van de gemeente om de opbouw van de badkamer te realiseren, maar in deze zes weken zou het nog kunnen gebeuren dat iemand bezwaar maakt. Dus officieel moet ik zelfs nog wachten tot die zes weken om zijn. Ik verwacht geen bezwaar, maar als ik begin en er komt wél bezwaar, dan is dat voor mijn eigen risico. Nu, de badkamer wordt pas gedaan als het beneden klaar is, dus ik heb ook nog wel even.

Soms vragen mensen mij hoe lang ik nog aan het verbouwen ben. En eerlijk gezegd schat ik zelf in dat wij wel tot en met oktober bezig zullen zijn. Nog vier maanden dus. En we zijn al vier weken bezig. Wat een tijd hè.... Dat betekent dat we al één vijfde deel op weg zijn. Ik kan nu niet zeggen dat we al opbouwend bezig zijn. Niet zo lang ik weet dat er morgen nog flink gesloopt gaat worden. Het enige opbouwende wat er nu is gedaan is het verlaagd plafond. Daar hoeven nu enkel maar de gipsplaten op. Dan komt er ook nog een stukadoor....

Njammie, njammie...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...