Deuren afgehangen

Ik voel mij vandaag eigenlijk best wel opgewekt. Misschien komt het omdat gisteren de drie deuren zijn ingehangen. Nog wel zonder beslag, maar die zijn besteld en volgen nog. Niet dat de deuren nu prachtig mooi zijn: het zijn slechts onafgewerkte egale deuren die nog geverfd moeten worden. 

Deur meterkast en toilet
Misschien komt het ook omdat mijn moeder weer thuis is en ik goede hoop heb dat het nu al stukken beter met haar gaat, hoewel zij nog wel erg moe klonk toen ik haar gisteren belde. Maar ze voelde zich verder goed en natuurlijk vier dagen na een operatie kan je ook niet verwachten dat ze nu al de trappen op en af rent. Ik hoop gewoon dat ze nu wel wat meer zal gaan wandelen, langzaam opbouwen, zodat ze wat mobieler wordt en wat meer buiten komt. Ik zou mij dan al een stuk happier voelen, te weten dat je mamsje zich zeker gaat redden, ook natuurlijk een beetje ter geruststelling van mijn eigen geweten omdat ik wat beperkt ben in 'behulpzaamheid' door allerlei omstandigheden....afstand...werk... verbouwing...

Waar ik wat minder vrolijk van word is dat ik weer erge last heb van mijn hand en arm door wat ik gedaan heb. Hele simpele dingen als ramen zemen en kozijnen schoonmaken en daar heb ik dan helaas toch weer last van. Dat RSI gaat nooit weg. Ik moet wel uitkijken nu, want mijn pols- en duimgewricht zijn behoorlijk gevoelig. Nu doe ik weer meer met links, zoals gisteren dan toch weer lijmresten verwijderen van de tegels in de tuin. Kan het dan toch niet laten. 

Het is nu een genot om buiten te zijn, nu met iedereen opgehoepeld naar het buitenland. 's Morgens zo heerlijk rustig in mijn straat en rustig op de weg naar kantoor. Zalig. Als het zo iedere dag zou zijn, dan zou ik hier met plezier wonen en me lang niet zo gestrest en geïrriteerd voelen. Ik hoor iedereen om mij heen zuchten van genot dat het nu zo rustig is en dat het wel zo mag blijven. Al die kinderen lawaaischoppers moven, die concentraties scholen buiten de woonkernen plaatsen evenals de supermarkten en enkel de kleine winkeliers toelaten. Vind ik eigenlijk best wel een goed plan! Mensen pakken toch om ieder wissewasje hun auto en ouderen en slecht-ter-been zijnde pakken hun scootmobiel. Dus geen enkele reden meer om dat soort voorzieningen in woonwijken te plaatsen. Gemeente, lees je dit?? Voer het maar uit zou ik zeggen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...